خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه معادن ایران مطرح كرد:

درخواست به راه افتادن نهضت ملی شدن معادن در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۳۱

وی با اشاره به توانمندی‌های خراسان رضوی در حوزه صنایع معدنی، افزود: برای شناسایی و بهره برداری هر چه بهتر از این ظرفیت در استان، تلاش خواهیم کرد.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران خواستار راه افتادن نهضت ملی شدن معادن در کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امیر امینی در دیدار با استاندار خراسان رضوی با تاکید براستفاده حداکثری و عمومی از ظرفیت معادن کشور، گفت: باید نهضت ملی شدن معادن در کشور راه بیافتد.
وی با اشاره به توانمندی‌های خراسان رضوی در حوزه صنایع معدنی، افزود: برای شناسایی و بهره برداری هر چه بهتر از این ظرفیت در استان، تلاش خواهیم كرد.
امینی اظهار کرد: در این راستا باید علاوه بر استفاده از امکانات و منابع دولتی، از منابع و امکانات بخش‌های خصوصی نیز استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در دیدار با رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به ظرفیت‌های بالای معدنی در استان، از خراسان رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنایع معدنی در کشور یاد کرد.
وی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی تولیدات معدنی، خواستار خوشه سازی در این صنعت و استقرار صنایع پایین دستی آن در استان گردید.
استاندار خراسان رضوی در ادامه این دیدار در سخنانی گفت: باید از ظرفیت و سرمایه گذاری‌های بخش غیر دولتی در جهت توسعه صنایع معدنی استفاده شود و با تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز آن، در جهت پویایی هرچه بیشتر اقتصاد استان تلاش نماییم.
فروزان مهر از وجود معادن غنی در سنگان خواف به عنوان یک مزیت در منطقه یاد و تصریح کرد: با توجه به اینکه بهره برداری از این معادن با کشور افغانستان مشترک است، می‌توان با بکارگیری نیروی انسانی و منابع دو کشور، در جهت تامین امنیت پایدار مناطق مرزی نیز بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا درآمد حاصل از بهره برداری معادن و ارزش افزوده آن، علاوه بر توانمندسازی مردم منطقه، به تقویت اقتصاد استان نیز کمک کند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی، گفت: با توجه به اینکه درصد مشخصی از درآمد حقوق دولتی به این صندوق تخصیص می‌یابد، می‌توان از آن در جهت تامین نقدینگی و سرمایه در گردش سرمایه گذاران بخش معدن، استفاده نمود.
فروزان مهر ضمن اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط استان در راستای توسعه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اکتشاف و بهره برداری از معادن، گفت: از هر امکان و فرصت قانونی برای تامین زیرساخت‌های صنایع معدنی در استان بهره خواهیم برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز