خبرگزاری کار ایران

آمریکا جنگنده‌های رادارگریز خود را به شبه‌جزیره کره می‌فرستد

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۹۳

رئیس‌جمهوری کره جنوبی هم اعلام کرده است که کره جنوبی تهدیدهای کره شمالی را «بسیار جدی» تلقی کرده و «واکنشی سخت» به اقدام‌های خصمانه احتمالی همسایه شمالی خود نشان خواهد داد.

مقام‌های آمریکا اعلام کردند که امروز - دوشنبه - جت‌های رادارگریز F-۲۲ خود را برای انجام رزمایش نظامی مشترک، راهی کره‌جنوبی می‌کند.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، «پارک گون‌هیه» رئیس‌جمهوری کره جنوبی هم اعلام کرده است که کره جنوبی تهدیدهای کره شمالی را «بسیار جدی» تلقی کرده و «واکنشی سخت» به اقدام‌های خصمانه احتمالی همسایه شمالی خود نشان خواهد داد.
آمریکا هفته گذشته نیز بمب‌افکن‌های رادارگریز B-۲ خود را به شبه‌جزیره کره فرستاده بود.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد تنش میان دو کره به شدت بالا رفته و کره شمالی از شنبه گذشته اعلام کرده است که در وضعیت جنگی با همسایه جنوبی خود به سر می‌برد.
دور جدید تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و همچنین رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا خشم کره شمالی را برانگیخته است.
کره شمالی در روزهای گذشته به دفعات تهدید کرده که به اقدام نظامی علیه کره جنوبی و آمریکا دست خواهد زد.
فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی با تهدید و تحریک‌هایی که تنها انزوای بیشتر این کشور را به دنبال دارد و تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و ثبات در شرق آسیا را بی‌ثمر می‌کند، چیزی به دست نخواهد آورد.»
اغلب تحلیلگران می‌گویند که بعید است کره شمالی مخاطره یک جنگ تمام عیار را بپذیرد. با این وجود در سال‌های اخیر درگیری‌های مرگباری بین دو کره رخ داده است.
شبه‌جزیره کره از سال ١٩١٠ میلادی تا پایان جنگ جهانی دوم تحت حاکمیت امپراطوری ژاپن بود و پس از پایان جنگ، نیمه شمالی تحت نفوذ اتحاد جماهیر شوروی و نیمه جنوبی آن تحت نفوذ ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.
ناتوانی در برگزاری انتخابات و تشکیل دولت سراسری به دو پاره شدن کره و سرانجام بروز جنگ در سال ١٩۵۰ میلادی منجر شد. از آن پس تنش میان کره شمالی و کره جنوبی هر از گاهی بالا می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز