خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم از دوران ریاست جمهوری هاشمی خاطرات خوبی دارند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۲۱

اگر شرایط زمانی و مکانی برای کاندیداتوری آقایان هاشمی و یا خاتمی فراهم باشد، قطعا این دو شخصیت برجسته که هم علاقه‌مند به نظام جمهوری اسلامی‌اند و هم راه حل مشکل را می‌دانند، برای کشور مفید خواهند بود.

ایلنا: یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم از دوران رئیس جمهوری هاشمی و خاتمی خاطرات خوبی دارند، گفت: اگر آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، رأی اول را خواهد داشت و اگر آقای خاتمی نیاید و آقای هاشمی رفسنجانی نامزد باشد، رأی اول انتخابات است.

حجت الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و ضرورت حضور آقایان هاشمی رفسنجانی یا سیدمحمد خاتمی برای پیروزی اصلاح طلبان در آن، اظهار داشت: باید آقایان خودشان به این نتیجه برسند که در انتخابات حاضر می‌شوند یا نمی‌شوند، اما باید دانست که این آقایان برای کشور زحمت کشیده و خدمت کردند و در ذهن مردم خاطرات خوبی از دوران ریاست جمهوری این دو شخصیت برجسته کشور وجود دارد.

وی افزود: در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی که بعد از ۸ سال جنگ تحمیلی دشمن علیه کشور، شروع شد، سازندگی کشور آغاز شد و در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی نیز، این روند ادامه یافت و کلا در طول این سال‌ها خدمات خوبی به کشور و به مردم، عرضه شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، رأی اول را خواهد داشت و اگر آقای خاتمی نیاید، و آقای هاشمی رفسنجانی نامزد باشد، رأی اول انتخابات است.

پورفاطمی در ادامه به عملکردهای اخیر احمدی‌نژاد گفت: اگر فردی بر اساس میل شخصی یا منافع جناح مورد نظرش کار کند، نتیجه‌اش وضع امروز کشور می‌شود که حتی رهبر معظم انقلاب صریحا اعلام می‌کند کارهای خلاف شرع و خلاف قانون صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان در این سال‌ها که از قدرت به دور بودند، در گوشه‌ای نشسته، نظارت کرده و کارشان را کردند و به عبارتی به اصولگرایان گفتند اگر می‌خواهید کار کنید، کار کنید و این گوی و این میدان، اما این‌ها به جای استفاده از آدم‌های عاقل و اندیشمند، آن‌ها را خانه نشین کرده و گروه خاصی را در رأس کار‌ها گذاشتند که نتیجه‌اش وضع امروز کشور است و حتی برخی شخصیت‌های اصولگرا که در به وجود آوردن نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران نقش داشتند، گلایه کرده و از وضع موجود کشور انتقاد کردند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید برای جلوگیری از حرکات نسنجیده در کشور، اصالت سیاسی یکی از شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری باشد، گفت: اصالت سیاسی داشتن رییس جمهور کشور می‌تواند مانع بسیاری از مشکلات بوده و حتی در رفع مشکلات مؤثر باشد.

پورفاطمی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی به واسطه اینکه یکی از بنیانگذاران انقلاب اسلامی بوده و در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ای به کشور داشته و یا اینکه آقای خاتمی به دلیل داشتن چهره‌ای موجه در دنیا، می‌توانند در صورت رییس جمهوری مجدد، بهترین راهکار‌ها را برای برون رفت از مشکلات موجود داشته باشند، گفت: اگر شرایط زمانی و مکانی برای کاندیداتوری آقایان هاشمی و یا خاتمی فراهم باشد، قطعا این دو شخصیت برجسته که هم علاقه‌مند به نظام جمهوری اسلامی‌اند و هم راه حل مشکل را می‌دانند، برای کشور مفید خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز