خبرگزاری کار ایران

رئیس فراكسیون كارگری مجلس:

در مقابل تغییر قانون كار مقاومت می‌كنیم

asdasd

سال هاست که عده‌ای برای مقابله با قانون کار که به اصرار امام خمینی نوشته شده، می‌کوشند ولی انفاس زکیه حضرت امام پشت این قانون بوده و نگذاشته بدخواهان قشر کارگر، به اهداف خود برسند.

دبیر کل خانه کارگر گفت: سال هاست که عده‌ای برای مقابله با قانون کار که به اصرار امام خمینی (ره) نوشته شده، می‌کوشند ولی انفاس زکیه حضرت امام پشت این قانون بوده و نگذاشته بدخواهان قشر کارگر، به اهداف خود برسند.

علیرضا محجوب در نشست با دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز و هیئت مدیره و اعضای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران استان با اشاره به مشکلات کارگران در خصوص قانون کار گفت: تا کنون در خصوص این قانون مقاومت کرده‌ایم و باید بعد از این نیز به مقاومت خود ادامه دهیم چرا که در صورت کوتاهی خداوند ما را نخواهد بخشید.

وی یادآور شد: نگرانی‌هایی از بابت تعطیل شدن برخی واحد‌ها وجود دارد که این نگرانی‌ها واقعی بوده و دولت باید با درک وضعیت فوق العاده جلوی کسانیکه قصد ثروت اندوزی دارند را بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اینک زمان کوتاه کردن دست افرادی است که قصد سوء استفاده از شرایط ایجاد شده و ثروت اندوزی را دارند، می‌باشد.

وی گفت: با همین سرعتی که نرخ دلار جابجا می‌شود، حقوق کارگر‌ها نیز عقب می‌افتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در خصوص ارتقای امنیت شغلی کارگران طرحی با مشارکت دولت نوشته شده که امیدواریم اجرایی شود.

محجوب ادامه داد: وضع ناگوار ارز و تولید به زودی حل نخواهد شد و مسئولان باید با مدیریت منابع و مصارف مشکلات را تا حدودی رفع کنند.

وی تاکید کرد: برای خروج از مشکلات امیدواریم دولت و مجلس ساماندهی و نقشه راه جدیدی را بپذیرد و عرضه و تقاضا را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه از هیچ تورمی اغنیا ضرر نمی‌کنند، گفت: دولت باید در سیاست‌های بازرگانی خارجی تجدید نظر کند و متوجه تامین معیشت فقرا باشد.

محجوب اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ظرفیتی است که تشکل‌های کارگری باید در جهت رفع مشکلات کارگران از آن استفاده کنند.

وی از تشکل‌های کارگری خواست طرح‌ها و پیشنهادات خود را به کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس ارائه دهند تا نمایندگان تلاش خود را برای تصویب و عملیاتی شدن آن‌ها به کار بندند.

وی ادامه داد: ما باید حدود اختیارات شورا‌ها، انجمن‌های صنفی و مجمع نمایندگان را بسط دهیم.

دست‌های پنهان در كار تضعیف تشكل‌های كارگری

دبیر اجرایی و مجری طرحهای آموزشی خانه کارگر تبریز نیز در این جلسه گفت: دست‌های پنهانی از سوی عده‌ای در جهت تضعیف انجمن‌های صنفی، شورا‌ها و نمایندگان کارگران در تلاش هستند.

وی گفت: انتظار داریم جایگاه شورا‌ها تقویت شده و در کنار حالت نظارتی به حالت تصمیم گیری هم وارد شوند.

صادق‌زاده با بیان اینکه یکی از خواسته‌های کارگران اجرای کامل و بدون چون و چرای قانون بازنشستگی پیش از موعد طبق ماده ۱۰ نوسازی صنایع است، گفت: بخش‌های تولیدی به دلیل گران شدن مواد اولیه و عدم هماهنگی دولت با صنعتگران در حال ورشکستگی و رکود هستند.

وی خواستار توجه جدی به مشکلات قشر کارگر شده و از دبیر کل خانه کارگر به خاطر ایجاد استراحت‌گاه‌ها و زائر سرا‌ها برای کارگران در سطح کشور قدردانی کرد.

مجلس مانع تغییر قانون كار شود

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ما از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم پیگیر مشکلات کارگران شده و قرارداد‌های ۱۰ یا ۱۵ روزه کارگرانی را که ۱۰ سال سابقه کار دارند مورد بررسی قرار دهند.

رحیم واحد افزود: انتظار داریم نمایندگان مانع کسانی شوند که می‌خواهند قانون کاری را که توسط امام (ره) بنیانگذاری شده تغییر دهند.

وی با بیان اینکه کارفرمایان خودشان قانون وضع می‌کنند و هر طور بخواهند آن را اجرا می‌کنند، از نمایندگان مجلس خواست، پیگیر اجرا شدن قانون کار شوند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان نیز در این جلسه گفت: ۴۰ درصد جمعیت کشور کارگرند و وضعیت اقتصادی آن‌ها بحرانی است.

علی خادم ادامه داد: توقع بسیار بالایی در کارگران نسبت به مجلس شورای اسلامی ایجاد شده و مجلس باید از دولت بخواهد که در جهت رفع مشکلات کارگران اقدام کند.

چمنی، رئیس انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز نیز گفت: باید با استفاده از نمایندگان مجلس مشکلات قشر کارگری را رفع کنیم.

وی از حمایت بی‌دریغ علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از قشر عظیم کارگران پتروشیمی تبریز قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز