خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان مطرح کرد:

لزوم عملیاتی شدن طرح میزان بدلیل کاهش قدرت خرید کارگران

asdasd

با افزایش ۳۰ درصدی قیمت دلار، قدرت خرید كارگران بیش از پیش کاهش یافته است/دولت می‌بایست با پرداخت‌های غیرنقدی خود به کارگران، از فشار اقتصادی که بر خانواده‌های كارگری وارد می‌شود کم کند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت دلار، از کاهش قدرت خرید کارگران خبر داد.

احمد رضا معینی به ایلنا گفت: در ابتدای سال جاری افزایش حقوق کارگران ۱۸ درصد اعلام شد که تازه آن زمان هم به نسبت تورم موجود ناچیز به حساب می‌آمد. حال با افزایش ۳۰ درصدی قیمت دلار نسبت به زمان تعیین دستمزد، قدرت خرید كارگران بیش از پیش کاهش یافته است.

به گفته این مقام كارگری، دولت می‌بایست با پرداخت‌های غیرنقدی خود به کارگران، از فشار اقتصادی که بر خانواده‌های كارگری وارد می‌شود کم کند.

معینی در ادامه افزود: زمانی از طرحی به نام میزان صحبت شد که بر مبنای آن، ‏قرار بود به هر کارگر یک بن کارت یک و نیم میلیونی از سوی کارفرمایان تعلق گیرد تا بتوانند کالاهای تولید داخل را خریداری کنند و البته هزینه آن به صورت قسطی از حقوق آن‌ها کم شود.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان با اشاره به عدم همکاری کارفرمایان در اجرای این طرح ‏ اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم نظارت و پیگیری دولت، طرح میزان عملیاتی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز