خبرگزاری کار ایران

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی:

سیستم درمان اعتیاد از ریلش خارج شده است

asdasd

۶۰۰ کمپ فعال و یا در حال فعال شدن در سراسر کشور وجود دارد و هدف اصلی سازمان بهزیستی در درمان اعتیاد حمایت از همه انجمن‌ها و مراکز درمان اعتیاد است/در حال حاضر ۱۳ کمپ ویژه زنان در کشور فعال است.

ایلنا: معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: سیستم درمان اعتیاد از ریلش خارج شده است چراکه با توجه به مشکلات موجود به ما وعده اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی داده‌اند ولی این مبلغ یک چهارم درآمد یک فوتبالیست هم نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرید براتی در مراسم افتتاحیه دو کمپ ترک اعتیاد زنان و شیشه گفت: معتادین حاضر درکمپ زنان افرادی هستند که توسط سازمان بهزیستی معرفی شده‌اند و این در حالی است که بسیاری از این مددجویان هیچ خانواده‌ای ندارند و در خیابان‌ها زندگی می‌کردند.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی در رابطه با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی مرتبط افزود: سازمان‌های دولتی علی رغم سردادن شعار همکاری در این امر هیچ پاسخ روشنی در زمینه همکاری با سازمان بهزیستی و مراکز درمان اعتیاد نداده‌اند و این در حالی است که با همکاری این سازمان‌ها در شرایط بهتری می‌توان افراد بهبود یافته را به زندگی اولیه خودشان بازگرداند.

وی در رابطه با همکاری وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی در جهت حمایت از کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: قرار بود یک تیم غربالگری از وزارت بهداشت مستقر شود و افرادی که علائم پزشکی داشتند به آنجا مراجعه کنند و افرادی که عادت مصرف مواد مخدر را داشتند به کمپ‌ها آورده شوند ولی متاسفانه هیچ اقدامی در این امر صورت نگرفته است.

براتی در رابطه با سیستم درمان اعتیاد در کشور تاکید کرد: سیستم درمان اعتیاد از ریلش خارج شده است چراکه با گذشت ۷ ماه از سال هنوز یک ریال هم در این زمینه به ما پرداخت نشده است و این در حالی است که با توجه به مشکلات موجود به ما وعده اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی داده‌اند ولی این مبلغ یک چهارم درآمد یک فوتبالیست هم نمی‌شود.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی ضمن اشاره به نبود هماهنگی وهمکاری در سیستم درمان اعتیاد کشور گفت: متاسفانه شاهد فعالیت مراکز غیر مجاز درمان اعتیاد در کشور هستیم و این امر همکاری دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی را می‌طلبد تا با همکاری سازمان بهزیستی علاوه بر نظارت بر مراکز درمان اعتیاد بتوانیم سطح درمان در کشور را ارتقاء دهیم.

وی از فعالیت ۶۰۰ کمپ فعال و یا در حال فعال شدن خبرداد و گفت: هدف اصلی سازمان بهزیستی در درمان اعتیاد حمایت از همه انجمن‌ها و مراکز درمان اعتیاد است.

براتی در رابطه با فعالیت‌های درمان اعتیاد زنان افزود: در حال حاضر ۱۳ کمپ ویژه زنان در کشور فعال است و این کمپ اولین کمپ برای درمان مصرف کنندگان شیشه است و در هفته آتی یک مرکز تی سی را افتتاح می‌کنیم.

وی در رابطه با کمبود کمپ‌های ترک اعتیاد ویژه زنان گفت: در این امر دلایلی همچون شرایط فرهنگی، نرسیدن به میزان تقاضا به حد کافی باعث شده است که کمپ‌های ترک اعتیاد ویژه زنان در کشور کم باشد خوشبختانه با توجه به افزایش زنان معتاد در کشور همچنان زنان کشور ما جزو کم خطر‌ترین قشرهای جامعه محسوب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز