خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در چهار محال بختیاری مطرح كرد:

بازگشت نیروی كار مهاجر به شهركرد عامل افزایش نرخ بیكاری

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۱۲

حدود ۴۰ درصد از نیروی کار این استان قبل و بعد از انقلاب با هدف کسب کار و درآمد بیشتر به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مهاجرت کرده بودند.

یک فعال کارگری در شهر کرد بازگشت نیروی كار مهاجر این شهرستان از كشورهای عربی را عامل افزایش كم سابقه نرخ بیكاری در منطقه عنوان كرد.

عبدالله رئیسی، دبیر اجرایی خانه کارگر شهر کرد با اعلام این خبر به ایلنا گفت: نرخ بیکاری در این استان از چهار سال گذشته در حال افزایش بوده و این در حالیست که طبق آمار منابع رسمی نرخ بیکاری در استان چهار محال بختیاری در بهار ۹۱ به ۱۰/۶ درصد رسیده و با دو درصد كاهش در مقایسه با بهار سال ۹۰ که ۱۲/۳ بوده اعلام شده است.

او مهم‌ترین عامل بالا رفتن نرخ بیکاری در این شهر را بازگشت مهاجران فعال در کشور‌های عربی حوزه خلیج خلیج فارس عنوان کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد از نیروی کار این استان قبل و بعد از انقلاب با هدف کسب کار و درآمد بیشتر به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مهاجرت کرده بودند.

رئیسی بازگشت این تعداد نیروی کار را در چهار سال گذشته غیر منتظره خواند و گفت: امید واریم دولت در سالجاری زمینه‌ای فراهم کند که در آینده‌ای نه چندان دور چهار محال بختیاری به لحاظ کاهش نرخ بیکاری پیشرفت داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز