خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در شهرری:

كارگران با فروش نیروی كار قادر به تامین معاش نیستند

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۶۳

اختصاص بسته‌های حمایتی به کارگران علاوه بر افزایش دستمزد سال ۹۲ متناسب با نرخ واقعی تورم باید از ملزومات مذاكرات نمایندگان كارگران در شورای عالی کار باشد.

دبیر خانه کارگر شهرستان ری با تاكید بر كفاف ندادن دستمزد نقدی در بحران تورمی موجود، بر اختصاص بسته‌های حمایتی علاوه بر دستمزد نقدی از جانب دولت و كارفرمایان تاكید كرد.

علی ترکاشوند با بیان اینكه كارگران با تنها سرمایه‌شان كه كار كردن است نمی‌توانند زندگی‌شان را تامین كنند، به ایلنا گفت: کشور زمانی به شکوفایی اقتصادی خواهد رسید که كارگران در قبال فروش نیروی كارشان  بتوانند معیشت خانواده‌شان را تامین كنند.

او افزود: افزایش چندباره تورم توان اقتصادی جامعه کارگری را کاهش داده و حل این مشکل فقط با کنترل بی‌رویه افزایش قیمت‌ها و بالا بردن توان مالی کارگران میسر است.

این فعال کارگری اضافه کرد: اختصاص بسته‌های حمایتی به کارگران علاوه بر افزایش دستمزد سال ۹۲ متناسب با نرخ واقعی تورم باید از ملزومات مذاكرات نمایندگان كارگران در شورای عالی کار باشد.

ترکاشون دبا تاکید بر اجرای ماده ۴۱ قانون کار اظهار داشت: هر یک از شرکای اجتماعی کار مدافع حقوق نمایندگان خود در جلسات تعیین نرخ دستمزد هستند، از این رو نمایندگان کارگران نیز باید در شورای عالی کار تمام تلاش خود را در جهت منافع صنفی کارگران به کار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز