خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم:

تمرکز دشمن در انتخابات بر روی نارضایتی اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۷۹

تمرکز دشمن در انتخابات بر روی نارضایتی اقتصادی است و می‌خواهند این مساله را محرک اصلی قرار دهند. در دانشگاه‌ها نیز دیدیم که مسایل صنفی بیشتر مطرح می‌شود که باید روسای دانشگاه‌ها زمینه را خوب مدیریت کنند.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی گفت: طی ۷ سال گذشته طبق پیمایشی احساس بروز جرم در جامعه از ۶۲ درصد به ۳۵ درصد کاهش و احساس امنیت از ۳۵ درصد به ۵۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور گفت: این دهه، دهه جهاد علمی است. علم و جهاد علمی در خط مقدم مبارزه حضور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: یکی از رویکردهای دهه اخیر نیروی انتظامی جامعه محوری است که در نظام جامعه محوری نیروهای انتظامی حافظ امنیت جامعه در برابر تهدیدات هستند و امروزه محیط جهانی شرایطی را دیکته می‌کند که باید سرعت‌ از تحولات پیرامون ما بیشتر باشد.

وی گفت: بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر در همسایگی ما قرار دارد که مرزهای ما را بی‌ثبات می‌کند. کشور ترکیه نیز به همین صورت. مرز ما با کشور ترکیه یکی از بی‌ثبات‌ترین مرز‌ها است. مرز کشورهای پاکستان و عراق نیز به همین صورت.

وی اضافه کرد: این‌ها مرزهای تهدیدزا علیه ما هستند که هر کدام به نوعی در بی‌ثبات سازی مرزهای ما مداخله دارند که این کار ما را سخت‌تر می‌کند. در این شرایط پلیس باید به دانش و فناوری روز مجهز باشد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در حوزه فناوری پیشرفت‌های خوبی داشته و همکاری خوبی با پارک‌های علم و فناوری دارد. ۱۳۰ سامانه و زیرسامانه نیروی انتظامی اینترانت کامل و مستقل دارند. ۸۰ سامانه ماموریتی و ۵۰ سامانه اداری و پشتیبانی داشته. ۲۰ هزار کاربر درون سازمانی در بخش فناوری و ۵ هزار در بخش خصوصی دارد و در مجموع ۷۰ هزار ایستگاه کاری در نیروی انتظامی فعال است که سال گذشته از طریق این سامانه ۳۵ میلیون خدمات به مردم ارایه شد.

فرمانده نیروی انتظامی به پروژه‌های ملی و امنیتی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز نیروی انتظامی سفارش‌هایی را دریافت کرده است. در حوزه فناوری ۶ پروژه با دانشگاه‌ها منعقد کرده است. همچنین وزارت علوم مجوز راه اندازی پژوهشکده علوم انسانی را صادر کرده است.

وی افزود: ۲ هزار اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به طور مستقیم با نیروی انتظامی همکاری و در اتاق‌های فکر نیروی انتظامی حضور فعال دارند. طی ۷ سال گذشته طبق پیمایشی که در مورد احساس بروز جرم در جامعه انجام شد از ۶۲ درصد به ۳۵ درصد و احساس امنیت از ۳۵ درصد به ۵۹ درصد افزایش یافته است. نرخ جرایم و جنایات کشف شده توسط نیروی انتظامی از ۹۵ درصد بالا‌تر است.

احمدی مقدم به آدم ربایی و گروگان گیری اشاره کرد و گفت: در زمینه نرخ کشف ما ۱۰۰ درصد است. در زمینه قتل ۹۵ درصد، در زمینه تجاوز به عنف بالای ۹۵ درصد و در مجموع سرعت کشف در نیروی انتظامی بسیار بالاست. مشاهده می‌کنیم که تلویزیون یک سوژه را نشان می‌دهد و در کمتر از یک هفته کشف می‌شود.

وی ادامه داد: پایین‌ترین شاخص کشف ما در سرقت است که ۶۵ درصد است. کشف جرایم پلیس فتا در دنیا ۲۱ تا ۲۵ درصد است ولی در کشور ما ۶۷ درصد است.

وی گفت: در سال ۸۴ ما رکورد زدیم. ۲۷ هزار و ۸۰۰ کشته در تصادفات داشتیم که امسال به زیر ۱۹ هزار نفر رسیده است که در واقع ۸ هزار نفر کاهش داشته‌ایم. در مرز‌ها کنترل خوبی نداشتیم و در سال ۸۴ جمعاً ۱۴ هزار نفر در مرز‌ها فعال بودند که اکنون به ۵۲ هزار نفر افزایش یافته است. ما در همه حوزه‌ها رشد داشته‌ایم. امسال با همه تنگنا‌ها و تحریم‌ها توانستیم بودجه را مدیریت کنیم.

احمدی مقدم به مساله انتخابات اشاره کرد و گفت: در انتخابات ۸۸ کلید رسانه‌های غربی از دی ماه شروع شده بود. امسال از تیرماه شروع شده است. شش ماه تقویمی فعالیت خود را زود‌تر آغاز کرده‌اند و در پی تولید یک انفجار اقتصادی و اجتماعی هستند و در این راه به تحریم‌ها متوسل شده‌اند.

وی ادامه داد: در نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته ۶۰ تا ۶۵ درصد نرخ مشارکت فعال مردم در انتخابات اعلام شده که ما معتقدیم در انتخابات ۶۰ تا ۷۰ درصد به صورت قطعی مشارکت فعال خواهند داشت و نیروی انتظامی در همه این زمینه‌ها برای حفظ امنیت در برگزاری انتخابات تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: تمرکز دشمن در انتخابات بر روی نارضایتی اقتصادی است و می‌خواهند این مساله را محرک اصلی قرار دهند. در دانشگاه‌ها نیز دیدیم که مسایل صنفی بیشتر مطرح می‌شود که باید روسای دانشگاه‌ها زمینه را خوب مدیریت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها جرمی که در کشور افزایش داشته امسال جرم خرد و سرقت‌های خرد بوده است که با عامل اقتصادی در ارتباط بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز