خبرگزاری کار ایران

دبیر اتحادیه زنان کارگر آذربایجان شرقی تاکید کرد:

رفع تبعیض بین کارگران زن و مرد از طریق تشکل‌یابی زنان کارگر

asdasd

استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطبهای اقتصادی کشور توانسته با برنامه ریزی صحیح، دارای اتحادیه زنان کارگر فعال با بیش از هشت هزار و ۳۱۳ عضو در کشور باشد.

دومین دوره انتخابات هیات مدیره اتحادیه سراسری زنان کارگر کشور همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی نیز با حضور اعضای این اتحادیه در سالن اجتماعات خانه کارگر تبریز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دبیر اتحادیه زنان کارگر استان آذربایجان شرقی در آغاز این مراسم گفت: اتحادیه سراسری زنان کارگر کشور از سال ۸۱ با تصویب اساسنامه و آیین نامه‌هایی در سطح گسترده برای جامعه کارگری به خصوص برای زنان کارگر بوجود آمد.

اصغری با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۲۵ اتحادیه زنان کارگر با ریاست سهیلا جلودارزاده در سطح کشور فعالیت می‌کنند گفت: اتحادیه زنان کارگر به منظور حفظ و احقاق حقوق مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران، صیانت از نیروی کار و اتحاد بین کارگران، حفظ و گسترش و هماهنگی منافع حرفه‌ای و رفع هرگونه تبعیض بین کارگران زن و مرد، افزایش میزان اشتغال و بهره برداری کارگران و نهایتا رشد اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطبهای اقتصادی کشور توانسته با برنامه ریزی صحیح، دارای اتحادیه زنان کارگر فعال با بیش از هشت هزار و ۳۱۳ عضو در کشور باشد گفت: اتحادیه زنان کارگر استان سه سال متوالی است که توانسته است رتبه اول را از نظر تعداد اعضا و نوع فعالیت در کشور کسب کند.

دبیر اتحادیه سراسری زنان کارگر استان در مورد نحوه عضویت در اتحادیه زنان کارگر گفت: زنان کارگر شاغل در کلیه سازمان‌ها، نهاد‌ها و ارگان‌ها، بخشهای خصوصی، خدماتی، درمانی، همچنین همسران، فرزندان دختر و مادران کارگرانی که تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند می‌توانند با عضویت در اتحادیه و خانه کارگر از کلیه خدمات رفاهی، درمانی، آموزشی، تفریحی، مشاوره حقوقی و... استفاده کنند.

در پایان که جمعی از زنان کارگر استان از کارخانجات، کارگاه‌ها و شرکتهای بخش خصوصی و دولتی حضور داشتند طبق آیین نامه و دستورالعمل اتحادیه تعدادی از زنان کارگر جهت انتخابات مزبور داوطلب و در ‌‌نهایت مهدیه احمدی کمالی به عنوان نائب رئیس، اکرم احمدلو دبیر، مینا عجبشیری و میترا جودی به ترتیب بازرس اول و دوم انتخاب شدند که انتخاب شدگان بمدت سه سال در این اتحادیه فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است ایجاد زمینه و بسترسازی جهت توانمندسازی و شکوفایی استعداد‌ها و خودباوری زنان کارگر، ایجاد روحیه همکاری بین اعضا به منظور پیشرفت سریع امور، ارائه برنامه‌های آموزشی برای بالا بردن آگاهی اعضا در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، حفاظت ایمنی فنی، بهداشت حرفه‌ای، همکاری با کنفدراسیون عالی کارگران ایران در تهیه برنامه‌ها به منظور پیشبرد امور جامعه کارگری، بررسی شکایات زنان در مورد نارسایی‌ها و پیگیری موارد حقه در کلیه مراجع زیربط، تلاش در جهت گسترش امکانات رفاهی، حفظ، حمایت و احقاق قانونی و منافع حرفه‌ای اعضا مانند بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی، شرکت‌های تعاونی مصرف و مسکن، صندوق قرض الحسنه امور اجتماعی خدمات فرهنگی و...، همکاری در جهت بهبود شرایط کار و دستیابی به وضعیت مطلوب، تشویق عناصر فعال و معرفی افراد لایق برای احراز مسئولیت‌های مناسب به کنفدراسیون عالی کارگران ایران، انجام مذاکره و همکاری و تبادل نظر با سایر اتحادیه‌های کارگری و شورای هماهنگی اتحادیه‌های کارگران کشور از اهداف اتحادیه سراسری زنان کارگر کشور می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز