خبرگزاری کار ایران

با وجود ابلاغیه بانک مرکزی؛

بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج خودداری می‌کنند

برخی بانک‌ها با این عنوان که بخشنامه‌ای به دستمان نرسیده و یا کمبود منایع داریم، از دستور العمل شورای عالی پول و اعتبار و ابلاغیه بانک مرکزی سرباز می‌زنند/ دوگانگی در رفتار بانک‌ها با بانک مرکزی نشانه‌ گسستگی در نظارت و مدیریت سیستم بانکی است.

بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج با وجود مصوبه شورای عالی پول و اعتبار همچنان خودداری كرده و به نظر می‌رسد ارکستر شبکه بانکی نامنظم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به نظر می‌رسد بانک‌ها همچنان راه خود را رفته و دیگر به دستور العمل‌های صادر شده از بانک مرکزی توجهی ندارند، نمونه بازر آن را می‌توان در عدم پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان با شرایطی که اعلام شده بود مشاهده کرد.

مهریه ۱۱۰ یا زیر ۲۵ سال و یا دانشجو  بودن، از شرایط ویژه افزایش تسهیلات زوج های جوان است كه می‌توانند وام ۵ میلیون تومانی دریافت کنند.

در صورتی که زوج‌ها هر دو شرایط را داشته باشند می‌توانند  در مجموع  از تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برخوردار شوند.

این در حالی است که برخی بانک‌ها با این عنوان که بخشنامه‌ای به دستمان نرسیده و یا کمبود منایع داریم، از دستور العمل شورای عالی پول و اعتبار و ابلاغیه بانک مرکزی سرباز می‌زنند.

نکته قبلا توجه آنکه زمانی بانکها مبادرت به پذیرش این گونه افراد می‌کردند که هنوز بخشنامه‌ای در این خصوص از سوی بانک مرکزی صادر نشده بود.

دوگانگی در رفتار بانک‌ها با بانک مرکزی نشانه‌ای گسستگی در نظارت و مدیریت سیستم بانکی کشور باید دانست.

گزارش از علی پیرولی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز