خبرگزاری کار ایران

ایلنا ارائه می‌دهد؛

متن كامل نامه حمایت از مرتضوی

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۵۱

این تشكل‌های رسمی با تاکید بر «شرایط خاص» کشور، «آرامش» را نیاز جدی مردم دانسته‌اند و «تشنج آفرینی» را بر خلاف مصالح کارگران، بازنشستگان و بیمه شدگان عنوان کرده‌اند.

ناصر برهانی و علی اکبر خباز‌ها به ترتیب به عنوان «دبیر کل هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور» و «رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سراسر کشور» با ارسال نامه‌ای به مقام رهبری، با معرفی خود به عنوان نمایندهٔ «میلیون‌ها بیمه شده، کارگر، بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور» خواستار حمایت ایشان از مدیریت کارآمد سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، این نامه كه در قالب یك فایل PDF در پیوست این خبر قابل دریافت است، به مهر و امضای بیش از ۱۰۰ تشکل رسمی کارگری و بازنشستگی رسیده است.
در این نامه كه مورد تایید كانون انجمن‌های صنفی كارگران استان تهران نیز قرار گرفته است، مرتضوی مدیری «باکفایت، حقوقدان، لایق، کاردان، متعهد و دلسوز» معرفی شده که هدایت این نهاد بیمه‌ای را در اختیار گرفته است.

در ادامهٔ این نامه با تاکید بر خدمات مرتضوی از زمان ریاستش بر سازمان تامین اجتماعی تا به امروز به نمونه‌هایی همچون «یک سال ذخیره سازی احتیاطی حقوق و مزایا» برای پرداختن حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، «پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان بدهی این سازمان به داروخانه‌ها و مراکز طرف قرارداد» ‌، معاف کردن سازمان تامین اجتماعی از «مالیات بر ارزش افزوده» با پیگیری‌های قضایی و وعدهٔ «ارتقاء حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از ۳۵۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان» از ابتدای سال آینده اشاره شده است.

نویسندگان این نامه با «غیر اصولی و غیر منصفانه» خواندن نامهٔ ۲۶ شهریور ماه سال جاری که علی لاریجانی رئیس مجلس نهم شورای اسلامی به محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت دهم فرستاده است از خواستهٔ رئیس مجلس برای ابقاء دوباره نام «صندوق تامین اجتماعی» به جای «سازمان تامین اجتماعی» انتقاد کرده‌اند.

این تشكل‌های رسمی سپس در ادامه با تاکید بر «شرایط خاص» کشور، «آرامش» را نیاز جدی مردم دانسته‌اند و «تشنج آفرینی» را بر خلاف مصالح کارگران، بازنشستگان و بیمه شدگان عنوان کرده‌اند.

رونوشت این نامه برای محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت دهم، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله شاهرودی رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه و هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون‌ها ارسال شده است.

نهادهای رسمی كارگری و حمایت از یك مقام دولتی

 ایلنا پیش‌تر، در روز یکشنیه مورخ ۱۷ دی ماه از تلاش دو تشکل رسمی کارگری و یک تشکل بازنشستگان تامین اجتماعی برای تهیه نامه‌ای در حمایت از مدیریت سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود.

در آن خبر آمده بود «‌مسئولان تشکل‌های یاد شده طی روزهای اخیر از اعضای خود خواسته‌اند تا در حمایت از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، طوماری که خطاب به عالی‌ترین مقام نظام نوشته شده است را امضا کنند».

جمع آوری امضا در دفاع از یک مقام دولتی در حالی توسط تشکل‌های رسمی کارگران انجام می‌شود که جامعه کارگری ایران در ماه‌های گذشته بیش از هرزمان دیگری با دغدغه‌هایی چون کاهش قدرت خرید، فقدان امنیت شغلی، بروز حوادث حین کار و حذف جنبه‌های حمایتی قوانین کار و تامین اجتماعی مواجه است.

مرتضوی در بدو ورودش به این سازمان، با استناد به قانون پنجم توسعه، پیش نویسی را برای تغییرات قانون تامین اجتماعی آماده کرده بود که علاوه بر افزایش سن بازنشستگی تا ۵ سال، منجر به افزایش ۲ درصدی سهم حق بیمهٔ کارگران و محدود شدن خدمات رایگان به بیمه شدگان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز