خبرگزاری کار ایران

محجوب با اشاره به نوسانات اقتصادی سال جاری:

امسال باید دستمزد را دوبار افزایش می‌دادند

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۴۱

دبیركل خانه كارگر به نوسانات اقتصادی سال جاری اشاره كرد و اظهار داشت: امسال حق این بود كه حقوق را دو مرتبه افزایش دهند. همهٔ نهاد‌ها از جمله دولت، شورای عالی کار، تشکل‌های کارگری و... باید بحث دستمزد را جدی بگیرند.

دبیر کل خانه کارگر با اشاره به اندک بودن حقوق و مستمری کارگران در مقایسه با گرانی‌های اخیر کشور، از تشکل‌های کارگری خواست تا به موضوع تعیین دستمزد برای سال آینده توجه جدی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در کنگره خانه کارگر شرق تهران گفت: کارگران این روز‌ها با مشکلات حقوق، کمی مستمری، گرانی و تورم رو به رو هستند و این مشکلات به گونه‌ای انباشته شده‌اند که حل آن‌ها نیازمند صبر و برنامه ریزی است.

نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به وضعیت سرافرازانهٔ امروز کارگران ساختمانی بیان کرد: امروز کارگران ساختمانی از چنان عزتی برخوردار هستند که بسیاری از افراد با عناوین مختلف به هر کاری دست می‌زنند تا از بیمه‌های کارگران ساختمانی استفاده کنند.

او افزود: باید مشکلات بیمه و سهام عدالت کارگران ساختمانی حل شود و بر عهدهٔ نمایندگان جامعه کارگری است که این مسائل را پیگیری کنند. کارگران ساختمانی بایستی تا آخرین نفر بیمه شوند و با گذشت بیش از ۲ سال از شروع سهمیه بندی بیمهٔ کارگران ساخمانی، ادامهٔ این روند قابل قبول نیست. تعیین سقف برای بیمه شدن کارگران ساختمانی بی‌معناست.

محجوب با اشاره به تصویب قانون رفع موانع اجرایی و مجازات متخلفان بیمه کارگران ساختمانی در مجلس و مخالفت شورای نگهبان با این قانون گفت: قانون رفع موانع اجرایی و مجازات متخلفان بیمه کارگران ساختمانی در مجلس تصویب شد که هنوز شورای نگهبان آن را تایید نکرده است. این طرح وجود یک هیئت نظارت بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی را تضمین می‌کند. اما شورای نگهبان با بند سوم این قانون که استثناء و سهمیه در بیمه کارگران ساختمانی را بی‌مورد می‌داند مخالفت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای هر چه سریع‌تر ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع اعلام کرد: در حال انجام اقداماتی هستیم تا به دلیل عدم اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع از سوی دولت، به این مسئله رسیدگی قضایی شود. 

علیرضا محجوب در پایان با دعوت همهٔ فعالان کارگری به اتحاد و لزوم توجه آن‌ها به مسئلهٔ حقوق و دستمزد، به نوسانات اقتصادی سال جاری اشاره كرد و اظهار داشت: امسال حق این بود كه حقوق را دو مرتبه افزایش دهند. همهٔ نهاد‌ها از جمله دولت، شورای عالی کار، تشکل‌های کارگری و... باید بحث دستمزد را جدی بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز