خبرگزاری کار ایران

سازمان پزشكی قانونی اعلام كرد:

رشد ۲۴ درصدی حوادث حین کار/ سقوط از ارتفاع مرگ آور‌ترین حادثه برای کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۷۸

در هفت ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷۷ مورد در شهریور ماه و کمترین آن با ۱۰۹ مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است.

سازمان پزشکی قانونی «سقوط از ارتفاع» را عامل نخست مرگ و میر در حوادث ناشی از کار طی هفت ماه گذشته اعلام كرد.

به گزارش ایلنا، براساس رتبه بندی سازمان پزشکی قانونی سقوط از بلندی با ۴۵۶ فوتی (۴۵۳ مرد و سه زن)، اصابت اجسام سخت با ۲۳۶ فوتی (۲۳۵ مرد و یک زن)، برق‌گرفتگی با ۱۷۳ فوتی (۱۷۲ مرد و یک زن)، سوختگی با ۶۴ فوتی (۵۸ مرد و شش زن) و کمبود اکسیژن با ۳۴ فوتی مرد به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم مرگ آور‌ترین حوادث حین کار را به خود اختصاص داده‌اند.
در گزارش سازمان پزشکی قانونی همچنین آمده است: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافت و از ۸۸۸ نفر در هفت ماهه سال گذشته به یکهزار و ۱۰۱ نفر در سال جاری رسیده است.
این گزارش می‌افزاید: در هفت ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷۷ مورد در شهریور ماه و کمترین آن با ۱۰۹ مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است، مرگ‌های ناشی از حوادث کار مهر ماه امسال نیز نسبت به مهر ماه سال گذشته رشد زیادی داشت، به طوری که از ۱۰۹ فوتی در مهر ماه سال گذشته به ۱۷۴ مورد در مهرماه امسال رسید که این افزایش، معادل ۵۹. ۶ درصد رشد می‌باشد.
طی این مدت همچنین استان‌های تهران با ۱۴۰ فوتی (همگی مرد)، اصفهان با ۹۴ فوتی (همگی مرد) و خراسان رضوی با ۷۲ فوتی (۷۱ مرد و یک زن) بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری با دو فوتی، خراسان جنوبی با سه و زنجان با چهار فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشته‌اند.
بر اساس بررسی‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۱ الی ۱۳۹۰)، نه هزار و ۶۲۵ نفر بر اثر حوادث کار در کشور جان باختند که بیشترین آن با یکهزار و ۵۰۷ فوتی در سال ۱۳۹۰ وکمترین آن با ۴۶۱ فوتی در سال ۱۳۸۱ ثبت شده‌است.
بنابر این گزارش مرگ و میر حوادث کار از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ سیر صعودی داشت اما در سال ۱۳۸۸ با کاهش این آمار در کشور مواجه بودیم، این درحالی است که مرگ بر اثر حوادث کار در سال ۱۳۹۰ نسبت به سال قبل از آن مجدداً افزایش یافت و ۱۶. ۹ درصد بیشتر شد. یادآور می‌شود مطابق آمارهای موجود به طور متوسط در هر سال ۹۶۳ نفر و روزانه ۲. ۷ نفر بر اثر حوادث کار در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است خبرگزاری ایلنا تنها ظرف هفته گذشته شش خبر رسمی از مرگ و مصدومیت شدید كارگران ساختمانی بر اثر سقوط از چاه آسانسور منتشر كرده است كه بدیهی است انتشار این تعداد خبر رسمی - از خیل وقایعی كه هیچ‌گاه به سطح رسانه نمی‌رسند - از وقوع حاوادثی مشابه در یك بازه زمانی كوتاه، ضرورت بازرسی‌های مستمر و كارشناسانه بازرسان وزارت كار را نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز