خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

پیش از تهیه پیش‌نویس باید از كارگران نظرخواهی می‌شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۰۲

تمام تشکل‌های کارگری بر ناعادلانه بودن پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی اتفاق نظر دارند/ کافی است به تغییرات اعمال شده در قانون تامین اجتماعی بنگرید که در تمامی موارد به زیان کارگران و به سود دولت است.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از سازمان تامین اجتماعی به دلیل عدم نظر خواهی از تشکلات کارگری قبل از ارائه پیش نویس تغییرات قانون تامین اجتماعی انتقاد کرد.

غلامرضا عباسی در این باره به ایلنا گفت: پرسش ما این است که نیت مدیران سازمان تامین اجتماعی از ورود به برنامهٔ اصلاح قانون تامین اجتماعی چه بوده است. آنان قبل از آنکه پیش نویس را ارائه بدهند باید نظرات تشکلات کارگری را می‌خواستند.
وی ادامه داد: کافی است به تغییرات اعمال شده در قانون تامین اجتماعی بنگرید که در تمامی موارد به زیان کارگران و به سود دولت است.
این فعال کارگری با اشاره به توافق نظر تمام تشکل‌های کارگری بر ناعادلانه بودن پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی گفت: در نشستی که با تشکل‌های هم ارز خودمان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی ناعادلانه است و نیازی به اصلاح آن نیست. تشکل‌های کارگری اصل و فرع بحث را درست نمی‌دانند.
عباسی با تاکید بر عدم لزوم تغییر قانون تامین اجتماعی اظهار داشت: مجلس در در ماده ۷۳ قانون برنامه ۵ ساله الزام کرده است که قانون بیمه بیکاری کشور نیازمند اصلاح است. اینکه چگونه این ماده را به اصلاح قانون تامین اجتماعی بسط داده‌اند خود جای سوال است.
دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان اعلام کرد: این‌ها به دنبال اصلاح نیستند بلکه به دنبال تغییر قانون تامین اجتماعی به نفع دولت و به زیان کارگران هستند. متاسفانه شعارشان با عملکردشان سازگاری ندارد و اهمیت لازم را به تشکلات کارگری نمی‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز