خبرگزاری کار ایران

حق پرستی با اشاره به لایحه اصلاح قانون كار:

دولت حتی نظرات نمایندگان كارگری مورد قبولش را نپذیرفت

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۲۴

لایحه اصلاحی با این پیش‌فرض تدوین شده است كه قانون كار مانع رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است در صورتی كه به وضوح شاهدیم عامل اصلی بحرانهای اقتصادی، بی‌تجربگی در مدیریت کلان اقتصادی کشور است و این معضل باید اصلاح شود.

دبیر خانه كارگر تهران معتقد است دولت بدون در نظر گرفتن منافع کارگران، لایحه اصلاح قانون كار را تهیه و به مجلس ارسال كرده است.

اسماعیل حق پرستی در این باره به ایلنا گفت: دولت بدون توجه به طرف ذی‌نفع تغییر قانون که کارگران هستند اقدام به اصلاح قانون کار کرده است و بااین اقدام علاوه بر اینکه موانع اقتصادی کشور مرتفع نخواهد شد بلکه بر مشکلات اقتصادی بویژه مشکلات پیش روی کارگران افزوده خواهد کرد.
او با تاكید بر اینکه قانون کار مانع رشد اقتصادی کشور نیست، عنوام کرد: لایحه اصلاحی با این پیش‌فرض تدوین شده است كه قانون كار مانع رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است در صورتی كه به وضوح شاهدیم عامل اصلی بحرانهای اقتصادی، بی‌تجربگی در مدیریت کلان اقتصادی کشور است و این معضل باید اصلاح شود.
این فعال کارگری با انتقاد از رعایت نشدن اصل سه جانبه گرایی در تدوین این لایحه ادامه داد: در زمان تهیه پیش‌نویس اصلاح قانون كار به نظر طرفین کارگری اهمیتی داده نشد و حتی کانون‌های عالی شورای اسلامی کار که به عنوان نمایندگان رسمی و مورد قبول دولت سوی کارگران در این جلسات حضور داشتند از اقدام یکجانبه دولت ناراضی بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز