خبرگزاری کار ایران

مقام‌های قضایی آرژانتین دادستان آمیا را برای ارئه شواهد فراخواندند

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۹۷

نمایندگان پارلمان و مقام‌های قضایی آرژانتین دادستان جدید پرونده حادثه آمیا را برای ارائه شواهد و بررسی اتهام‌های ارائه شده علیه رئیس‌جمهوری این کشور فراخواندند.

مقام‌های قضایی آرژانتین دادستان جدید پرونده «آمیا» را برای ارائه شواهد و توضیحات به پارلمان این کشور فراخواندند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، نمایندگان پارلمان و مقام‌های قضایی آرژانتین «خراردو پوئیسیتا» دادستان جدید پرونده حادثه آمیا را برای ارائه شواهد و بررسی اتهام‌های ارائه شده علیه «کریستینا فرناندز د کرچنر» رئیس‌جمهوری این کشور فراخواندند.

پوئیسیتا پس از دریافت دعوت‌نامه اعضای پارلمان آرژانتین مبنی بر حضور در کمیسیون ویژه بررسی موارد بین‌المللی در دوشنبه آینده، گفت که در این جلسه حاضر نمی‌شود.

جسد «آلبرتو نیسمان» دادستان گذشته پرونده آمیا ۱۹ ژانویه گذشته پس از پذیرفتن دعوت اعضای پارلمان آرژانتین برای حضور در جلسه دفاع از شواهد خود درباره این پرونده در خانه وی پیدا شد.

رئیس‌ دفتر رییس‌جمهوری آرژانتین گفت که شکایت نیسمان ارزش قضایی ندارد و فاقد اهمیت است.

نیسمان از ۱۰ سال گذشته درباره حمله به یک مرکز اسرائیلی - آرژانتینی تحقیق می‌کرد، اما نتیجه تحقیقات خود را اعلام نکرده بود.

دادگاه آرژانتین اخیرا بازجویی‌های نیسمان از «آلبرتو استیوسو» رئیس سازمان اطلاعات این کشور با نام مستعار «خایمه» را که توسط رئیس‌جمهوری آرژانتین عزل شد، از محل اعتبار ساقط اعلام کرد.

تحقیقات نیسمان به ویژه زمانی رد شد که وی رئیس دولت آرژانتین، وزیر خارجه و سایر مقام‌های این کشور را به پنهان‌کاری متهم کرد.

برخی اعضای پارلمان آرژانتین از نیسمان درخواست کرده بودند تا اتهام‌های خود علیه رئیس کابینه و وزیر خارجه این کشور را در کمیسیون کیفری رسمی نمایندگان مطرح کند.

اما از طرف دیگر، نمایندگان آرژانتین اعلام کردند که تصمیم دارند تا نیسمان را درباره منحرف کردن روند پرونده، مورد اتهام قرار دادن رئیس‌جمهوری و این‌که واقعا برای کدام سازمان فعالیت می‌کرده است، در کنگره استیضاح کنند.

شهروندان آرژانتین چهارشنبه گذشته راه‌پیمایی اعتراض در این کشور به راه انداختند که فرناندز اعلام کرد که این راه‌پیمایی ربطی به پرونده آمیا نداشته و مربوط به حزب‌های مخالف دولت بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز