خبرگزاری کار ایران

به سبب افزایش قیمت مواد اولیه تولید؛

تیک‌ تاک متوقف شد/ تعویق حقوق کارگران رسمی و قراردادی

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۶۴

كارگران رسمی با سوابق بیش از ۲۲ سال، حقوق مهر و آبان ماه خود را دریافت نکرده‌اند/ تعدادی از کارگران که در شرف بازنشستگی قرار دارند به سبب پرداخت نشدن چند ماه از حق بیمه‌شان شرایط بازنشستگی ندارند.

یك عضو شورای اسلامی کار کارخانه تیک تاک قزوین از تاخیر در پرداخت حقوق ۶۰ کارگر این کارخانه خبر داد.

علی حاجی‌وند با اعلام توقف تولید كارخانه تیك تاك، به ایلنا گفت: کارفرمای این کارخانه افزایش قیمت مواد اولیه تولید به تبع افزایش قیمت دلار را دلیل تعطیلی عنوان كرده و گفته است كه تولید این كارخانه دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

این فعال کارگری تعداد كارگران رسمی كارخانه تیك تاك را ۳۵ نفر عنوان كرد و گفت: كارگران رسمی با سوابق بیش از ۲۲ سال، حقوق مهر و آبان ماه خود را دریافت نکرده‌اند و تنها در شهریور ماه مبلغی به صورت علی‌الحساب به آنان پرداخت شده است.

نماینده کارگران کارخانه تیک تاک در باره مطالبات حقوقی کارگران قراردادی نیز گفت: این کارگران پس از خاتمه مدت قرارداد کار  هم اکنون از سوی کارفرما برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند و حقوق آنان نیز یک ماه به تعویق افتاده است.

حاجی‌وند گفت: تعدادی از کارگران رسمی که در شرف بازنشستگی قرار دارند به سبب پرداخت نشدن چند ماه از حق بیمه‌شان شرایط بازنشستگی ندارند.

بروز مشکل در سوابق بیمه کارگران رسمی

در همین رابطه یکی دیگر از کارگران کارخانه تیک تاک در تشریح وضعیت خود گفت: در طول ۲۰ سالی که به عنوان یک راننده لیفتراک کار کرده‌ام سوابق بیمه من از سوی کارفرما به عنوان سخت و زیان آور پرداخت نشده است و اکنون با سازمان تامین اجتماعی در این مورد دچار مشکل شده‌ام.
او اضافه کرد: به گفته کارفرما مشکلات تهیه مواد اولیه عمده‌ترین مشکل این کارخانه است که در صورت ادامه مشکلات تولید این کارخانه همچنان متوقف خواهد ماند.

گفتنی است کارخانه تیک تاک واحد تولید کننده سیم‌های جوش و میخهای پرچ بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز