خبرگزاری کار ایران

با اعلام هیات رئیسه؛

لایحه اصلاح قانون کار سرانجام به مجلس رسید

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۲

با توجه به حساسیت تغییر قانون كار كه به مهم‌ترین چالش یك دهه گذشته جامعه كارگری ایران تبدیل شده بود، ایلنا در روزهای آینده با انتشار متن كامل لایحه، تلاش خواهد كرد فرصتی برای اظهارات نمایندگان مستقل و رسمی جامعه كارگری و همینطور نمایندگان مجلس فراهم آورد.

لایحه اصلاح قانون كار سرانجام پس از سال‌ها اعلام مخالفت گسترده تشكل‌های مستقل كارگری به مجلس رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سبحانی‌نیا در جلسه علنی امروز - سه شنبه 14 آذرماه - مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول لایحه اصلاح قانون کار خبر داد.

هر چند تا این لحظه از مواد تغییر یافته در لایحه تغییر قانون كار اطلاع وثیقی در دست نیست، اما پیش‌نویس‌های چندگانه اصلاحی  كه در معرض نقد و نظر فعالان كارگری و كارفرمایی قرار گرفته بود تغییراتی را به منظور تسهیل شرایط اخراج كارگران، ایجاد سازمان‌های بیمه‌گزار موازی با تامین اجتماعی، افزایش تعداد نمایندگان دولتی در مراجع سه‌جانبه همچون شورای عالی كار كه به تعیین دستمزد سالانه كارگران می‌پردازد و... در نظر داشت.

لایحه اصلاح قانون كار در حالی به مجلس ارسال شده است كه پیش از این دولت وعده داده بود كه این لایحه با توافق نمایندگان رسمی كارگری و كارفرمایی آماده خواهد شد اما پس از چند جلسه هم‌اندیشی نمایندگان رسمی كارگری و كارفرمایی درباره مواد اصلاحی قانون كار، وزارت كار از پایان مهلت و بی‌نتیجه بودن این جلسات خبر داد و لایحه اصلاح قانون كار راسا توسط دولت تدوین و به مجلس ارسال شد.

با توجه به حساسیت تغییر قانون كار كه به مهم‌ترین چالش یك دهه گذشته جامعه كارگری ایران تبدیل شده بود، خبرگزاری كار ایران (ایلنا) در روزهای آینده با انتشار متن كامل لایحه اصلاح قانون كار، تلاش خواهد كرد فرصتی برای اظهارات نمایندگان مستقل و رسمی جامعه كارگری و همینطور نمایندگان مجلس فراهم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز