خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

كارگران ذره‌ای از حقوق صنفی خود عقب‌نشینی نمی‌كنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۶

ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به عهده حاکمیت است و «بیمه تکمیلی» را نمی‌توان قانون قلمداد کرد/ ما با بیمه تکمیلی مخالف نیستیم، تنها با شیوه عمل و نوع نگرش به ارائه خدمات و حمایت‌های اجتماعی مخالفیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: کارگران قابل معامله نیستند و ذره‌ای از حقوق صنفی خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حسن صادقی که در گردهمایی کارگران شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل حضور پیدا کرده بود، با انتقاد از پیش‌نویس لایحه تغییر قانون تامین اجتماعی، اظهار کرد: اضافه کردن ۲ درصد به حق بیمه کارگران و ۳ درصد به کارفرمایان با تغییر قانون تامین اجتماعی نادرست و ناعادلانه است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند صندوق تامین اجتماعی متلاشی خواهد شد.

این فعال کارگری با تاکید بر غیر قانونی بودن برداشت بدون رضایت و اطلاع از حقوق کارگران و بازنشستگان به عنوان بیمه تکمیلی، گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به عهده حاکمیت است و «بیمه تکمیلی» را نمی‌توان قانون قلمداد کرد.

وی با تاکید بر اینکه از حقوق صنفی خود ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کنیم، گفت: ما با بیمه تکمیلی مخالف نیستیم، تنها با شیوه عمل و نوع نگرش به ارائه خدمات و حمایت‌های اجتماعی مخالفیم چرا که برداشت بدون حکم قضایی از حقوق کارگران را غیر قانونی و خلاف اخلاق می‌دانیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اختلاف نظر‌ها و تفرقه در جامعه کارگری به طرح این سئوال پرداخت که چرا باید ۴۷ درصد جامعه کارگری کشور تنها یک نماینده کارگری در مجلس شورای اسلامی داشته باشد؟

صادقی وجود تفرقه‌های داخلی و تشتت آراء جامعه کارگری کشور را عامل اصلی مورد هدف گرفتن قانون کار دانست و گفت: هماهنگی جامعه کارگری و ایستادگی آنان بر اصول شناخته شده کارگران، اجازه چنین دست‌اندازی‌هایی را به حداقل‌های قانونی این بخش عظیم از اجتماع را نخواهد داد.

این فعال کارگری با بیان اینکه اگر واقعیات نظام حفظ شود و دولت در مسائل اقتصادی نقد شود به بیراهه نمی‌رود، خطاب به مقامات دولتی گفت: نباید دلارهای نفتی ایران را در بازار دیگر کشور‌ها جهت خرید کالاهای چینی خرج کرد و سپس با پدیدآمدن بحران در صنایع داخلی تمام فشارهای تحمیل شده به کارگران را نتیجه تحریم‌های غرب دانست.

صادقی تصریح کرد: کارگران حاضرند برای ایران و نظام جانشان را فدا کنند اما دولتی که به کشور ضربه بزند را تحمل نمی‌کنیم.

گفتنی است گردهمایی کارگران شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل به منظور انتخاب اعضای کنگره خانه کارگر کاشان ظهر دوشنبه با حضور کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار، معاون دبیرکل خانه کارگر، دبیر اجرایی خانه کارگر کاشان و فرزاد رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ناجی آباد کاشان در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز