خبرگزاری کار ایران

در پی کشته شدن ۷ نفر در اثر پرتاب بمب به اتوبوس شهری؛

پلیس بنگلادش نخست‌وزیر سابق این کشور را عامل آشوب معرفی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۰۲۵

یکی از مقام‌های پلیس بنگلادش گفت که حمله به اتوبوس شهری با گروه‌های مخالف دولت مرتبط است، و آشوبگران دستور حمله‌های خود را از ضیا به عنوان رهبر حزب ناسیونالیست این کشور دریافت می‌کنند، و به همین دلیل نام وی در لیست افراد مظنون وارد شده است.

مسئولان پلیس بنگلادش امروز - چهارشنبه - «خالد ضیا» نخست‌وزیر سابق این کشور را به عنوان عامل تحریک حمله به اتوبوس شهری و آشوب معرفی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «اوتام چاکرابارتی» رئیس پلیس محلی بنگلادش گفت که ۵۶ نفر مظنون به صورت علنی و ۲۰ نفر مظنون به صورت غیرعلنی مشخص شده‌اند، که نخست‌وزیر سابق این کشور جزو مظنونان اصلی پرونده حمله به اتوبوس شهری است.

«نوروزمن هولادر» یکی از دیگر از مقام‌های پلیس بنگلادش گفت که حمله به اتوبوس شهری با گروه‌های مخالف دولت مرتبط است، و آشوبگران دستور حمله‌های خود را از ضیا به عنوان رهبر حزب ناسیونالیست این کشور دریافت می‌کنند، و به همین دلیل نام وی در لیست افراد مظنون وارد شده است.

ضیا و هواداران ارشد وی هرگونه دخالت در حمله به اتوبوس شهری را تکذیب کرده‌اند، اما تاکنون به ادعای پلیس پاسخی نداده‌اند.

مخالفان دولت در بنگلادش که تلاش می‌کنند اعتصاب را بر وسایل حمل و نقل عمومی تحمیل کنند، روز گذشته با پرتاب بمب آتش‌زا به سمت یک اتوبوس باعثکشته شدن هفت نفر شدند.

«منیر حسین» سخنگوی آتش‌نشانی بنگلادش گفت که در این حادثه ۱۶ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند، که حال برخی از آن‌ها وخیم اعلام شده است.

وضعیت سیاسی بنگلادش در درگیری‌های رهبر حزب ناسیونالیست بنگلادش و «شیخ حسینه» نخست وزیر این کشور در حالت بحرانی قرار دارد.

حداقل ۵۱ نفر تاکنون در درگیری‌ها و اقدام‌های تلافی‌جویانه میان هواداران حسینه و ضیا جان خود را از دست داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز