خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران قند ورامین مقابل درب ورودی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۷۲۰

«تجمع کنندگان کارگرانی هستند که بعد از اعلام تعطیلی کارخانه بیکار شده‌اند و مخالف دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند.»

نزدیک به ۲۰۰ کارگر قند ورامین در اعتراض به تعطیلی این واحد تولیدی و بلاتکلیفی وضعیت شغلی‌شان صبح امروز بار دیگر مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض با اشاره به اشتغال حدود ۴۰۰ کارگر پیش از تعطیلی این واحد تولیدی به ایلنا گفت: تجمع کنندگان کارگرانی هستند که بعد از اعلام تعطیلی کارخانه بیکار شده‌اند و مخالف دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند.

این کارگر با بیان اینکه ۱۶۰ نفر از همکارانش با قرارداد دائمی و سوابق ۲۰ تا ۲۵ سال در شرف بازنشستگی قرار دارند، گفت: کارگران رسمی کارخانه شرایط بازنشسته شدن با قانون مشاغل سخت زیان را دارا هستند و طبیعتا قرار گرفتن آنان تحت پوشش بیمه بیکاری به زیان آنها تمام می‌شود و روند بازنشستگی‌شان را پیچیده می‌کند.

این کارگر قند ورامین با اشاره به پرداخت نشدن یک ماه از حقوق کارگران در دی ماه درباره سایر مطالبات همکارانش تصریح کرد: ۳ سال است که حق کفش و لباس کارگران پرداخت نشده است. همچنین بن کارگران نیز به صورت اقساطی به حقوق کارگران افزوده می‌شد.

این کارگر معترض با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کارگران در آستانه سال نو، بی‌عدالتی است افزود: از مسئولان شهرستان و استانی می‌خواهیم به وضعیت اشتغال کارگران قدیمی این کارخانه رسیدگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز