خبرگزاری کار ایران

نماینده كارگران:

مشكل بازنشستگی كارگران لوله سازی خوزستان همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۹

تعدا کارگران باقیمانده لوله سازی خوزستان بالغ بر ۵۰۰ نفر است/این کارگران در پی مشکلات به وجود آمده حداقل ۴۰ ماه مطالبات و حقوق معوقه طلبکار هستند/ امکان استفاده از مزایای بازنشستگی از دیگر مشکلات این کارگران است.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خوزستان از ادامه مشکلات بازنشستگی کارگران کارخانه لوله سازی خوزستان خبر داد. 

هوشنگ درویشی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با وجود راكد بودن فعالیت لوله سازی خوزستان هم اکنون تعداد کارگران این واحد تولیدی به ۵۰۰ نفر رسیده است. علاوه بر این کارگران باقیمانده لوله سازی خوزستان با وجود آنکه از شرایط استفاده از بازنشستگی‌ پیش از موعد برخوردار هستند اما به دلیل واریز نشدن حق بیمه همچنان بلاتکلیف هستند.
این فعال كارگری گفت: كارگران لوله سازی خوزستان در پی مشكلات به وجود آمده حداقل ۴۰ ماه مطالبات و حقوق معوقه طلبكار هستند.
درویشی افزود: مشخص نبودن وضعیت حقوقی و استخدامی کارگران لوله سازی خوزسستان در حالی است که در چند ماه اخیر هزینه‌های زندگی افزایش چشمگیری داشته است.
او یادآور شد: در دهه ۸۰ در پی واگذاری غیر اصولی مدیریت و مالکیت کارخانه لوله سازی اهواز به بخش خصوصی مشکلات کارگران این واحد تولیدی به تدریج شروع شد که تا به امروز همچنان ادامه دارد.
مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خوزستان با بیان اینکه کارخانه زمانی متعلق به بانک صنعت و معدن بود، گفت: به دلیل اشتباهی که در زمان واگذاری رخ داد وضعیت بحرانی کارگران این کارخانه تا مدت‌ها ادامه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز