خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران «فولاد و چدن دورود» در اعتراض به ۴ ماه بی‌حقوقی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۴۳۱

«کارگران حاضر در این تجمع که تعدادشان ۵۰ نفر برآورد می‌شود حقوق ماه‌های مهر، آبان، آذر و دی‌ماه را دریافت نکرده‌اند.»

صبح امروز(چهارم بهمن) جمعی از کارگران کارخانه فولاد و چدن دورود در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان طی چهار گذشته در مقابل واحد اداری این کارخانه تجمع کردند.

کارگران حاضر در این تجمع که تعدادشان ۵۰ نفر برآورد می‌شود حقوق ماه‌های مهر، آبان، آذر و دی‌ماه را دریافت نکرده‌اند.

کارگران فولاد و چدن دورود پیش از این به ایلنا گفته بودند علاوه بر تعویق حقوق، نسبت به جذب نیروی جدید در شرایطی که به گفته ی آنها وضعیت مالی شرکت مناسب نیست هم معترض‌اند. به گفتهٔ این کارگران، در حالیکه بسیاری از کارگران این شرکت علی رغم ۱۰ تا ۱۵ سال سابقهٔ کار همچنان در خطوط تولید باقی مانده‌اند، عده‌ه‌ای که به تازه گی به شرکت وارد شده‌اند به بهانهٔ جذب نیروی متخصص استخدام می‌شوند.

شرایط سخت کار به رغم تولید مطلوب و از طرفی عدم پرداخت حقوق و مزایا در آستانه پایان سال باعثشده تا کارگران فولاد و چدن دورود نسبت به ادامه روند موجود اظهار نگرانی کنند. کارگران می گویند «در طول ماه‌های گذشته بارها به ما وعده داده شده اما این وعده‌ها محقق نشده‌اند.»

این در حالی است که مدیریت این کارخانه بزرگ صنعتی، کمبود نقدینگی و مطالبات معوقه شرکت فولاد و چدن دورود را یکی از عوامل اصلی تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران فولاد و چدن می‌داند. وی روز پنجشنبه درگفتگویی با ایلناوعده داد، تا قبل از پایان سال کلیه معوقات کارگران وصول شود.

لازم به یادآوری است، بیش از ۱۴۰ کارگر قراردادی و رسمی این شرکت به دلیل آنچه «رکود بازار فروش قطعات فولاد و چدن و بدهی‌های کلان این شرکت به شرکت‌های دیگر سیمانی» عنوان می‌‌شود بیش از ۴ ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز