خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در یزد:

افراطی‌گری بلای جان اصولگرایی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۰۳

مردم مانند خرداد ۹۲، خواستار تغییر در فضای کشور این بار در مجلس هستند. خواست اصلاح‌طلبان، بالنده شدن و قوی شدن دو جریان سیاسی در کشور است

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: مردم خواستار تغییر در مجلس هستند و نیروهای اصلاح‌طلب باید این فرصت را دریابند.

به گزارش ایلنا از یزد، مرتضی مبلغ شامگاه چهارشنبه اول بهمن در جمع حامیان اصلاح‌طلب دولت تدبیر و امید در شهر یزد با اشاره به انتخابات مجلس دهم در اسفندماه ۹۴ گفت: مردم مانند خرداد ۹۲، خواستار تغییر در فضای کشور این بار در مجلس هستند و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان با درس گرفتن از گذشته و تجربه موفق در خرداد ۹۲ به فکر منیّت‌ها نیستند و همگام با خواست مردم مبنی بر پیشرفت کشور و خروج از وضعیت وخیم فعلی تلاش می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ردصلاحیت‌های احتمالی در جریان برگزاری انتخابات دهم مجلس تصریح کرد: ما تلاش خود را برای حضور پر شور در صحنه انجام خواهیم داد تا اگر این مهم رخ داد، در پیشگاه خداوند خجل نباشیم.

مبلغ با بیان اینکه مردم خواستار یک حرکت مثبت در مجلس هستند، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در این راستا باید با سازوکار خردجمعی و همفکری در استان‌ها به گزینه‌های واحد برسند، تا صدای افراط در مجلس آینده بلند نباشد.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با اشاره به تجربه موفق اصلاح‌طلبان در خرداد ۹۲ ابراز داشت: تاثیرگذاری بزرگان، خواست مردم، حضور فعال اصلاح‌طلبان در صحنه و خردجمعی و ایثار از عوامل موفقیت در آن برهه تاریخی بود و کسی آن رخداد را پیش بینی نمی‌کرد. مردم در خرداد ۹۲ به این نتیجه رسیده بودند که باید فضا تغییر کند و این یک عنایت الهی بود.

وی ادامه داد: خواست اصلاح‌طلبان، بالنده شدن و قوی شدن دو جریان سیاسی در کشور است و می‌خواهیم همه در فضای یکسان و به دور از رانت بتوانیم پایه‌های تحزب را در کشور تقویت کنیم تا به روزی برسیم که حزبی نبودن، افتخار نباشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه کشور به اندازه کافی از افراطیون آسیب دیده و زمان، زمان حضور عقلای کشور در مجلس است، یادآور شد: اولویت ما این است صدای افراط در مجلس بلند نباشد. اصولگرایان باید پاسخگوی خرابی‌های بی‌پایان ۸ سال دولت نهم و دهم باشند.

مبلغ اضافه کرد: امروز افراطی‌گری بلای جان اصولگرایی شده و این آسیب کمی نیست.

این قعال سیاسی اصلاح‌طلب استراتژی اصلاح‌طلبان را ترجیح خردجمعی به خردفردی دانست و بیان کرد: باید زیرساخت‌های فعالیت‌های سیاسی تدوین و آموزش داده شود تا برای مثال پس از چند سال بحثو بررسی و ابلاغ سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و… کسی پیدا نشود و بگوید من آن‌ها را قبول ندارم.

در ابتدای مراسم غلامعلی سفید و محبوبه عباسقلی‌زاده به خیر مقدم و ارائه گزارشی از نشست اصلاح‌طلبان در تهران پرداختند و در پایان مرتضی مبلّغ پاسخگوی سوالات بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز