خبرگزاری کار ایران

مقاومت در برابر حکم «بازگشت به کار» ۴۰ کارگر فولاد آذربایجان یک ماهه شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۰۲

«این کارگران پس از اتمام قرارداد کارشان در پایان آذر ماه و همزمان با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اخراج شدند.»

ممانعت کارفرما از بازگشت به کار ۴۰ کارگر اخراجی فولاد آذربایجان یک ماهه شد. این کارگران پس از اتمام قرارداد کارشان در پایان آذر ماه و همزمان با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی اخراج شدند.

خبرنگار ایلنا گزارش داده است کارگران اخراجی فولاد آذربایجان دیروز(دوشنبه ۲۹ دی) مقابل فرمانداری میانه تجمع کرده بودند و به خلف وعده کارفرما مبنی بر بازگشت به کار خود معترض بودند.

ایلنا پیش از اینگزارش داده بودبازگشت به کار کارگران اخراجی فولاد آذربایجان پس از تجمعات اعتراضی این کارگران مقابل درب ورودی کارخانه در روزهای ۶،۷ و ۸ دی به جواب معاینات طب صنعتی و آزمایشات مربوطه منوط شده است.

در همین رابطه، یکی از کارگران اخراجی که نخواست نامش فاش شود گفت «در حالی که جواب آزمایشات کارگران اخراجی فولاد آذربایجان مشکل خاصی ندارد، کارفرما هر روز به یک بهانه بازگشت به کار کارگران را به تعویق می‌اندازد.»

گفتنی است شورای تامین شهرستان میانه پیش از واگذاری کارخانه فولاد آذربایجان به بخش خصوصی تصویب کرده بود کارفرمای جدید این واحد تولیدی حق ندارد هیچ کارگری را اخراج کند.

۲۴۱ کارگر رسمی و ۳۳۰ کارگر پیمانی در کارخانه فولاد آذربایجان که در شهرستان میانه واقع شده است مشغول به کارند. این کارخانه علی رغم نگرانی‌های کارگران در پایان آذر ماه به بخش خصوصی واگذار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز