خبرگزاری کار ایران

کشف اشیاء عتیقه یک میلیارد ریالی در هریس

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۳۲

در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت عده‌ای افراد سودجو در امر قاچاق اشیاء عتیقه درحوزه استحفاظی این شهرستان، ماموران به یک دستگاه خودرو سواری مظنون و توقیف آن را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی هریس آذربایجان شرقی از کشف اشیاء عتیقه و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و آثار باستانی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پاسدار جعفر رزاقی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت عده ای افراد سودجو در امر قاچاق اشیاء عتیقه درحوزه استحفاظی این شهرستان، ماموران به یک دستگاه خودرو سواری مظنون و توقیف آن را در دستور کار قرار دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عوامل پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان در حال گشت زنی و سرکشی از محل های جرم خیز حوزه استحفاظی خودرو فوق را مشاهده و آن را توقیف و پس از بررسی مقادیری گوناگون اشیاء عتیقه و سنگهای قیمتی داخل یک عدد کیف دستی کشف و راننده را به اتفاق سه نفر سرنشین به همراه عتیقه جات مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی شهرستان انتقال دادند.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: کارشناسان اداره میراثفرهنگی برخی از اشیاء مکشوفه را اصل و دارای ارزش تاریخی فرهنگی وغیر قابل قیمت گذاری و قسمتی را نیز تقلبی و جهت کلاهبرداری و سوء استفاده مالی اعلام نموده و ارزش تقریبی آن را معادل یک میلیارد ریال تعیین کردند.

سرهنگ رزاقی گفت: با شکایت سازمان میراثفرهنگی متهمان به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز