خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده با انتقاد از لایحه تغییر قانون تامین اجتماعی:

تشكل‌های كارگری حامی مرتضوی امروز باید پاسخ‌گو باشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۱۵

مواد اصلاحی پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی به طور كامل به زیان كارگران است. امروز تاوان سوء مدیریت‌های دولتی‌ها را کارگران می‌دهند. فردی باید در راس این سازمان قرار بگیرد که توانایی مدیریت این امر را داشته باشد.

رئیس اتحادیه زنان كارگر با انتقاد از پیش نویس لایحه تغییر قانون تامین اجتماعی، از تشكل‌های رسمی كارگری و بازنشستگی كه حامی ریاست فعلی این سازمان خواست تا به كارگران پاسخ بدهند.

سهیلا جلودارزاده در این باره به ایلنا گفت: مواد اصلاحی پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی به طور كامل به زیان كارگران است. متاسفانه اكنون این رویه را در تمامی بخش‌های دولت می‌بینیم. ابتدا در باغ سبز را به مردم نشان می‌دهند و بعد تیشه به ریشهٔ محرومین و مستضعفین زده می‌شود.

وی ضمن انتقاد از عملکرد تشکل‌های کارگری که در ابتدای سر کار آمدن مرتضوی از وی حمایت کرده بودند، اظهار داشت: کسانی که با نام تشکل کارگری و بازنشستگی، خواستار ابقای آقای مرتضوی شده بودند، امروز با انتشار تغییراتی كه سازمان ایشان قصد اعمالش را دارد باید در پیشگاه مردم و علی الخصوص کارگران پاسخگو باشند. من کاری به سابقه و گذشتهٔ آقای مرتضوی ندارم ولی تشکل‌های مدعی دفاع از حقوق کارگران به دلیل عدم تجریهٔ ایشان در تامین اجتماعی نباید از وی حمایت می‌کردند.

این فعال کارگری در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور است که همه ماهه بدون آنکه تولیدی داشته باشد درآمد کسب می‌کند. فردی باید در راس این سازمان قرار بگیرد که توانایی مدیریت این امر را داشته باشد.

نماینده سابق مردم در مجلس ششم شورای اسلامی در پایان گفت: تشکل‌های مدافع حقوق کارگران قبل از آنکه از کسی حمایت کنند باید به شایستگی و تجربهٔ وی نگاهی بیاندازند. از قدیم گفته‌اند از کوزه‌‌ همان برون تراود که در اوست. امروز تاوان سوء مدیریت‌های دولتی‌ها را کارگران می‌دهند. تغییر قانون تامین اجتماعی نیز ادامه همین سناریو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز