خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس مجلس الجزایر با سفیر ایران؛

مناسبات دو کشور باید در تمامی زمینه ها افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۳۹۴

«محمد لعربی ولد خلیفه» رییس مجلس ملی مردمی الجزایر خواستار تقویت مناسبات اقتصادی و بازرگانی کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران شد و بر تحرک بیشتر تهران و الجزیره در این زمینه تاکید کرد.

محمد لعربی در گفت وگو با «رضا عامری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، همچنین از برگزاری اجلاس آتی کمیسیون عالی مشترک دو کشور در الجزایر در ماه های آینده استقبال و ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ رییس مجلس ملی مردمی الجزایر که سفیر اسبق این کشور در جمهوری اسلامی ایران بوده است، شناخت خوبی از توانمندی های ایران در زمینه های مختلف دارد.

وی تاکید کرد که الجزایراز حق مشروع ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت می کند.

محمد لعربی با اشاره به توطئه های طراحی شده دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و دامن زدن به اختلافات مذهبی و طایفه ای، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مهم جهان اسلام و بین الملل قدردانی کرد.

رییس مجلس ملی مردمی الجزایر با ابلاغ درودهای خود به همتای ایرانی، روابط سیاسی و پارلمانی میان دو کشور را خوب ارزیابی کرد

محمد لعربی و عامری در این دیدار در باره آخرین وضعیت روابط دوجانبه پارلمانی و همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

سفیر ایران در الجزایر نیز دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط دوجانبه با الجزایر در تمام زمینه ها را تبیین کرد.

وی با اشاره به حسن روابط پارلمانی میان دو کشور و مهم دانستن نقش پارلمان ها در کمک به دولت ها برای پیشبرد اهداف ترسیم شده، بر آمادگی گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در مجلس شورای اسلامی برای سفر به الجزیره تاکید کرد.

عامری همچنین با تشریح تحولات منطقه و جهان و تبیین مواضع ایران در خصوص موضوع هسته ای، ضرورت رایزنی بیشتر دو کشور پیرامون مسائل منطقه ای و جهانی را مورد تاکید قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز