خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بسیج مستضعفین:

تلاش‌ استکبار علیه نظام با آگاهی ملت ایران شکست خورد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۰۹۶

تهدید، تحریم و بایکوت نظام در مناسبات جهانی، راه‌اندازی موج تروریسم با بیش از هفده هزار قربانی، تحمیل جنگ هشت ساله و… همه نتیجه تلاش‌های دشمن استکباری علیه نظام اسلامی بود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین محبت اهل بیت علیهم السلام را خصوصیت مشترک و بارز شیعه و سنی دانست و ادامه داد: التزام و اطاعت از ولی امر عادل را هم شیعیان و هم اهل سنت قبول دارد و این نقطه وحدت شیعه و سنی است.

به گزارش ایلنا، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در نشستی با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت شهرستان کنگان استان بوشهر، با تبریک ایام هفته وحدت و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام اظهار کرد: ظهور پیامبر اسلام زمینه ساز بزرگ‌ترین تحول تاریخ است، در دوران جاهلیت، مردم آنچنان توسط ظالمان و مستکبران در جهل، فقر، شقاوت و بی‌خبری زندگی می‌کردند که از ترس تنگدستی و فقر، فرزندان خود را در بدو تولد می‌کشتند.

وی زنده به گور کردن دختران توسط پدران را در زمان جاهلیت از نشانه‌های شقاوت و نتیجه جهل عمیق مردم آن زمان خوانده و افزود: پیامبر اسلام با جامعه‌ای روبرو بود که ظالمان و مستکبران آن در مقابل کوچک‌ترین روشنگری و آگاهی و مقاومت مردم، به شدت مقابله می‌کردند. ایشان در طول چند دهه کار مستمر با این مردم کاری کرد که تمام قدرت‌ها و تمدن‌های بزرگ آن زمان مثل ایران و روم در مقابل تعالیم و فرهنگ مسلمانان سر تعظیم فرو آوردند.

نقدی قیام امام خمینی(ره) در زمان معاصر را یادآور آن واقعه مهم تارخی دانسته و تصریح کرد: ملت ایران در دوران طاغوت تحت تسلط قدرت‌های مستکبر و استعمارگر از حقوق اولیه خود هم برخوردار نبودند و در فقر و تنگدستی و جهل و فساد دست و پا می‌زدند تا امام خمینی(ره) با آگاهی بخشی و قیام خود، این مردم را آگاه و بیدار و از یوغ ستم و استعمار حکومت طاغوتی پهلوی و استکبار آمریکایی و انگلیسی نجات داد.

وی افزود: آنچه برخی از گروه‌های افراطی و یک‌سری عالم‌نمای بی‌سواد و ریاکار درباره مقدسات شیعه یا سنی ابراز می‌دارند، در راستای اجرای ماموریت برای دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس است که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و ابزارهای رسانه‌ای دشمنان انجام می‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به دو رکن مهم که در وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) به عنوان عامل پیروزی نظام آمده، اشاره و بیان کرد: ایمان، انگیزه الهی و وحدت حول محور ایمان از عوامل پیروزی ملت ایران در تمام حوادثپس از انقلاب بوده است.

وی تلاش دشمن برای از بین بردن نظام را شبانه روزی و بی‌وقفه خواند و تاکید کرد: تهدید، تحریم و بایکوت نظام در مناسبات جهانی، راه‌اندازی موج تروریسم با بیش از هفده هزار قربانی، تحمیل جنگ هشت ساله و… همه نتیجه تلاش‌های دشمن استکباری علیه نظام اسلامی بود که با آگاهی و مقاومت جانانه ملت ایران شکست خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج خاطرنشان کرد: دنیای استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار در دشمنی با نظام اسلامی به تزویر روی آورده و قصد دارد با تفرقه افکنی و اختلاف اندازی میان ملت مسلمان ایران وحدت شکنی کند و شیعه و سنی را گرفتار درگیری و جنگ کرده تا این صف و امت واحد که در مقابلش ایجاد شده را از بین ببرد.

وی محبت اهل بیت علیهم السلام را خصوصیت مشترک و بارز شیعه و سنی دانست و ادامه داد: التزام و اطاعت از ولی امر عادل را هم شیعیان و هم اهل سنت قبول دارد و این نقطه وحدت شیعه و سنی است.

سردار نقدی با بیان اینکه هیچ مفتی و عالم اهل سنت و هیچ عالم و فقیه شیعه حکمی مبنی بر تکفیر دیگری نداده است، ابراز داشت: ۲۶ شبکه ماهواره‌ای با نام شیعه و سنی بدون وقفه در حال تولید و پخش برنامه‌های تفرقه افکنانه و فحاشی نسبت به مقدسات دیگری هستند و هر کدام دیگری را تکفیر می‌کنند.

وی درباره محل اصلی این شبکه‌ها تاکید کرد: این شبکه‌ها اگر به واقع مربوط به شیعه یا سنی باشند باید در مراکز تشیع یا اهل سنت مستقر باشند در حالی که تمام آن‌ها در لندن مستقر و از آنجا اداره می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تکفیر را نتیجه نفوذ دستگاه‌های جاسوسی غربی به خصوص انگلیس در ادیان و مذاهب ساختگی دانست و تصریح کرد: تکفیر حاصل دین لندنی است که این اسلام در ‌‌نهایت تبدیل به وهابیت، بهاییت و بدعت‌های دینی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز