خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

مردم با کسی که مهربان نیست٬ نمی‌توانند الفت بگیرند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۴۹

وحدت بین سنی و شیعه یکی از کارهای مهمی بود که امام خمینی(ره) در جامعه دنبال می کردند / همه مسلمانان پیرو مذهب تشیع و پیرو مذهب اهل سنت، باید در برابر نقشه های دشمنان اسلام، بیدارو هوشیار باشند.

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با بیان اینکه قرآن کریم معیار وحدت بین مذاهب اسلامی است، گفت: دشمنان از طریق اختلاف‌افکنی میان عرب و عجم، غنی و فقیر، شیعه و سنی و دیگر اختلاف‌ها به دنبال ضربه زدن به مسلمین هستند و از این رو باید روز به روز سعی کرد تا وحدت بین مسلمانان بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته وحدت به قم سفر کرده بودند، با بیان اینکه امنیت کشور و منطقه خاورمیانه در سایه اتحاد و برادری بین همه مسلمانان ایجاد می‌شود، اظهار داشت: همه مسلمانان پیرو مذهب تشیع و پیرو مذهب اهل سنت، باید در برابر نقشه‌های دشمنان اسلام، بیدارو هوشیار باشند و با بصیرت و هوشیاری همه جانبه خود وحدت و یگانگی خود را حفظ کنند.

وی در ادامه سخنان خود به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید «محمد رسول الله و الذین آمنو اشداء علی الکفار رحماء بینهم» اشاره کرد و گفت: این آیه از قرآن کریم که می‌فرماید «کسانی که همراه پیامبر(ص) و مسلمانان هستند باید در برابرکفر و استبداد اتحاد و برادری داشته باشند و بین خودشان صمیمی و مهربان باشند» معیار وحدت بین مذاهب اسلامی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید «ملسمانان با هم برادرند و باید بر اساس رأفت اسلامی با هم برخورد کنند» تأکید کرد: اتحاد بین مسلمین، از اولین کارهای مهم پیامبر اسلام(ص) از روز نخست انجام رسالت بود و ما نباید این مهم را فراموش کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه بر اساس روایات معتبر مختلفی که مطرح است، کسی که با مردم مهربان نیست و مردم نمی‌توانند با او الفت بگیرند، در او خیری نیست، یادآور شد: روایات معتبر اسلامی تأکید می‌کند، مؤمن واقعی کسی است که با مردم انس و الفت داشته باشد.

وی گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) بنیان مسلمانان را به یک ساختمان تشبیه می‌کند چرا که همانطور که اجزا مختلف ساختمان به هم پیوسته‌اند، مسلمین نیز باید با هم پیوسته و اتحاد داشته باشندو همانند اعضای یک پیکر با هماهنگی لازم در مشکلات و دشواری‌ها به داد یکدیگر برسند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان از طریق اختلاف افکنی میان عرب و عجم، غنی و فقیر، شیعه و سنی و دیگر اختلاف‌ها به دنبال ضربه زدن به مسلمین هستند، گفت: باید روز به روز سعی کرد تا وحدت بین مسلمانان بیشتر شود.

وی تصریح کرد: باید در مقابله با همه دشمنان اسلام به خصوص حکومت آل سعود و قطر که در برابر غربی‌ها ذلیل و خوار هستند و با پول‌های هنگفت به دنبال سرکوب شیعه و اسلام در منطقه هستند، همه مذاهب با یکدیگر متحد شوند تا نقشه‌های دشمن خنثی شود و آن‌ها نیز خوار و ذلیل شوند، چرا که آن‌ها خطری برای وحدت جهان اسلام هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید روح برادری و اخوت بین مسلمین برقرار باشد تا نقشه‌های دشمن ازبین رفته و مأیوس شوند، خاطرنشان کرد: وحدت بین سنی و شیعه یکی از کارهای مهمی بود که امام خمینی(ره) در جامعه دنبال می‌کردند و در گذشته نیز این دو مذهب در مجالس هم شرکت می‌کردند و در یک حوزه درس می‌خواندند و امیدواریم امروز نیز این اتحاد بیش از پیش خود را نشان دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز