خبرگزاری کار ایران

در تذکر آیین‌نامه‌ای تاکید شد؛

ضرورت مشارکت نمایندگان در رأی گیری‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۷۷۹

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت مشارکت نمایندگان در رأی گیری پیشنهادات تأکید کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت مشارکت نمایندگان در رأی‌گیری پیشنهادها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در صحن علنی مجلس با استناد به بند ۴ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی گفت: هم اکنون اصل یک ماده که به رأی گذاشته شد ۵۶ نفر، در اصلاحیه قبل ۶۱ نفر و چند روز پیش نیز پیشنهادی مطرح شد که ۱۰۶ تن از نمایندگان در آن مشارکت نکردند و به هر حال این موضوع مشکل شرعی دارد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در تاریخ ۸/۳ / ۹۲ و در جمع نمایندگان پس از تأکید بر حضور فیزیکی نمایندگان در صحن گفتند برخی در مجلس هستند که در رأی گیری شرکت نمی‌کنند.

وی افزود: برخی نیز با حضور در انتهای مجلس به برگزاری جلسات می‌پردازند که این هم به مصلحت نیست. یعنی هم حضور جسمانی و هم حضور قلب در مجلس و متوجه آن مسئله بودن، حرف مخالف و موافق را شنیدن، جزء وظایفی است که نمایندگان باید به آنها توجه کنند و درخواست من از برادران و خواهران نماینده این است که به این مسئله توجه کرده و به آن اهتمام بورزند.

نایب رئیس مجلس نیز با وارد دانستن این تذکر گفت: از همکاران خواهشمندم اگر رأی مخالف یا ممتنع دارند با زدن کلید آن را اعلام کنند هر چند عدم مشارکت به معنی مخالفت یا رأی ممتنع است اما باز هم اعلام رأی با کلیدهای تهیه شده بیان‌کننده مشارکت نمایندگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز