خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در همایش مجلس و دفاع مقدس:

امروز کسی جرأت حمله به ایران را ندارد / ایران وظیفه ایجاد امنیت در منطقه را دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۴۰

امروز کسی جرأت حمله به ایران را ندارد و در صورت بروز این اشتباه آن‌ها با پاسخ نیروهای مسلح ایران و پشتیبانی مردم مواجه و به طور حتم با این اقدام در باتلاق گرفتار می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ بنیه دفاعی کشور برای استفاده از ظرفیت نظامی جهت ایجاد امنیت در منطقه ضروری است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی صبح امروز در نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس با عنوان «نقش قوه مقننه در شناسایی، ثبت، ضبط و نشر آثار دفاع مقدس» ضمن قدردانی از همت نمایندگان مجلس جهت تشکیل فراکسیون برای دفاع مقدس، گفت: تمامی نمایندگان مجلس عضو این فراکسیون محسوب می‌شوند و امروز جمعی از آن‌ها اینجا حضور دارند و دوستان دیگر به خاطر بررسی بودجه امکان حضور نداشتند؛ به طور کلی مجلس نسبت به دفاع مقدس حساس است.

وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان دفاعی، ارتش و سپاه برگزار شده لذا فرصتی دست داده است تا فراکسیون تنها جنبه شکلی نداشته باشد و از تمامی ظرفیت آن استفاده شود.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس بسیار مورد اهمیت است عنوان کرد: زمانی که عزم نیروهای مسلح برای دفاع از ایران اسلامی جزم شد باعثبه وجود آمدن یک برهه طلایی شد چرا که تا آن زمان کمتر شاهد بودیم که ملت با تمام هستی خود در صحنه حضور پیدا کنند.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر حیاتی بودن دفاع مقدس برای کشور یادآور شد: یکی از رازهای دفاع مقدس آب دیدگی نیروهای مسلح است چرا که نیروهای نظامی معمولا با تمرین‌های مختلف و طی عملیات‌های فرضی خود را آماده می‌کنند اما در دفاع مقدس که یک نبرد واقعی بود نیروهای مسلح با حضور مجاهدانه خود از یک آبدیدگی برخوردار شدند که این امر یک سرمایه بزرگ برای سپاه، ارتش و بسیج است.

وی تصریح کرد: اکنون صیانت از این ظرفیت یک مأموریت خاص برای سایر بخش‌ها است همچنین نکته مهم حفظ بنیه دفاعی کشور است چرا که امروز ظرفیت نظامی ما برای ایجاد امنیت در منطقه ضروری است.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح توانسته‌اند آرامشی را در منطقه ایجاد کنند یادآور شد: یکی از مشکلات روز منطقه وجود تروریسم بود که نیروهای نظامی ما به مبارزه علیه آن‌ها کمک کرد به ویژه بعد از درخواست عراق بود که این کمک‌ها صورت گرفت و توانست به موقع جلوی گسترش تروریسم را بگیرد و تا حدودی امنیت را ایجاد کند، البته هنوز قائله کاملا ختم نشده است چون بعضی از کشور‌ها به گسترش تروریسم کمک می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی کشور‌ها با تشکیل ائتلافی ژست مبارزه علیه تروریسم را می‌گیرند اما عملا کاری نمی‌کنند که این آفت است در حالی که نیروهای نظامی ما درست عمل می‌کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه، لبنان و عراق بیان کرد: در سفری که به عراق داشتم مسئولان آن کشور مراتب تشکر خود را عنوان کردند چرا که نیروهای نظامی ما به موقع وارد شدند و جلوی تروریست‌های وحشی را گرفتند لذا جایگاه ایران در منطقه بالا بوده و وظیفه ایجاد امنیت منطقه‌ای را دارد.

وی ادامه داد: قطعا نیروهای مسلح در بازدارندگی دشمنان و ایجاد امنیت در منطقه نقش مهمی دارند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا مخاطرات برای ایران و منطقه کمتر شده است؟ در پاسخ باید گفت که به نظر تنها جنس مخاطرات تغییر کرده، زیرا امروز کسی جرأت حمله به ایران را ندارد و در صورت بروز این اشتباه آنها با پاسخ نیروهای مسلح ایران و پشتیبانی مردم مواجه و به طور حتم با این اقدام در باتلاق گرفتار می‌شوند.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه فراکسیون دفاع مقدس باید در جهت حفظ و مراقبت بنیه دفاعی کشور تلاش کند، گفت: با توجه به اینکه در آستانه بررسی لایحه بودجه قرار داریم این فراکسیون باید برای تقویت بنیه دفاعی کشور برنامه‌ریزی مناسبی کند، البته ممکن است برخی بگویند که در شرایط کنونی توجه به بنیه دفاعی اهمیت ندارد، اما این اظهارات می‌تواند فریب باشد و قطعاً متولیان مربوطه باید واقعیت را درک کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر حفظ و تقویت بنیه دفاعی در عرصه‌های مختلف و به‌ویژه در مسائل بین‌المللی کمک به جمهوری اسلامی است، البته نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در تنظیم لایحه بودجه سال آینده کل کشور به بنیه دفاعی توجه مناسبی کرده است، از این‌رو نمایندگان نیز می‌توانند در زمان بررسی، پیشنهادات خود را در این حوزه مطرح کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری بر لزوم حفظ آثار دفاع مقدس تاکید و تصریح کرد: متاسفانه این حوزه از موضوعاتی است که آسیب دیده و کمتر به آن توجه شده و این در حالی است که مقوله آثار دفاع مقدس از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، زیرا در برهه جنگ تحمیلی کارهای سنگین و چشمگیری انجام گرفت و فتوحات مهمی رخ داد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور گوشه‌ای از برنامه‌ریزی برای حفظ آثار دفاع مقدس است، افزود: قطعاً‌ این کاروان‌ها تحول‌برانگیز هستند، از این‌رو در هر بخش احتیاج داریم تا آثار دفاع مقدس حفظ شود، از طرف دیگر ایجاد موزه دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور برای صیانت از روحیه جهادی مهم است، زیرا آن موضوعی که موجب پایداری کشور می‌شود، روحیه حماسی و جهادی است و قطعاً اگر این روحیه با تدبیر همراه باشد، کشور سرافراز می‌شود.

دکتر لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از کشور‌ها امکانات خوبی دارند، اما مجبور هستند با یک تلفن کارهای خود را تغییر دهند، این نشان‌دهنده آن است که این کشور‌ها ظرفیت روحیه جهادی و حماسی ندارند، از این‌رو دفاع از ظرفیت‌های دفاع مقدس موجب تقویت روحیه حماسی می‌شود، بنابراین این امور باید به برخی کار‌ها و امور فرهنگی دیگر ترجیح داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نیروهای مردمی در پیروزی کشور در ۸ سال دفاع مقدس گفت: در آن زمان تا وقتی که مردم و بسیج به جبهه‌ها نپیوسته بودند، کشور در عرصه جنگ کاری نتوانست انجام دهد، از این‌رو به طور حتم باید به نیروهای دفاع مقدس ارج بنهیم و در جهت حل مشکلات آن‌ها تلاش کنیم، زیرا قدر‌شناسی از کسانی که مجاهدت کردند، امری مطلوب و درست است، بنابراین باید از کسانی که در دفاع مقدس چه در سپاه و چه در بسیج تلاش کرده‌اند، قدردانی شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بحث‌ها و اقدامات مختلفی در این حوزه انجام شد و حتی مجلس قانونی در این مقوله تصویب کرد و خوشبختانه دولت فعلی نیز این قانون را به اجرا گذاشته است که قطعاً این اقدام کمک به نیروهای فداکار است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: قطعاً تمام مسئولان باید فضای مردمی را برای ترویج و حفظ حوزه دفاع مقدس فراهم کنند تا فرزندان این کشور در این موج حماسی حاضر شوند. از طرفی امیدوارم نتیجه تلاش‌های فراکسیون دفاع مقدس به تقویت بنیه دفاعی، حفظ دستاوردهای این حوزه و ایجاد موج حماسی در کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز