خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات خودکشی کارگر معدن طلا آق‌دره و توضیحات وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۲۰

«در پی انتشار خبر اقدام به خودکشی سه نفر از کارگران اخراجی معدن طلای آق‌دره، یکی از این سه کارگر به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت / وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی خبر خودکشی را تکذیب کرد / جلسه بخشداری تخت‌سلیمان برای رسیدگی به وضعیت کارگران اخراجی لغو شد».

در پی انتشار خبر اقدام به خودکشی سه نفر از کارگران اخراجی معدن طلای آق‌دره، یکی از این سه کارگر به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

او که در حال حاضر در بیمارستان شهدای تکاب بستری است به خبرنگار ایلنا گفت: صبح دیروز من و تعدادی از کارگران اخراجی در اعتراض به از دست دادن شغلمان در محوطه معدن تجمع کردیم که به دلیل بی‌اعتنایی کارفرما این تجمع تا حوالی ساعت ۸ شب به طول انجامید.

وی که به دلیل شدت جراحت به سختی سخن می‌گفت؛ افزود: با مشاهده این وضعیت در یک لحظه تصمیم گرفتم که به زندگی خود خاتمه دهم برای همین یک تکه شیشه را برداشته و به شکم خود فرو کردم از اتفاقات بعدی چیز در ذهنم نیست و زمانی هوشیاری خود را بدست آورم که دربیمارستان بستری بودم.

او گفت: به من گفته شده است که به دلیل شدت جراحت وارده همان دیشب در بیمارستان از ناحیه شکم مورد عمل جراحی قرار گرفته‌ام.

این کارگر اخراجی در خصوص شرایط شغلی خود گفت: چند سالی است که در این معدن با حداقل حقوق بصورت فصلی مشغول کارم اما هیچگاه احساس امنیت شغلی نکردم و این موضوع که هرلحظه امکان اخراج شدن وجود دارد نه تنها من بلکه سایر کارگران را آزار می‌داد.

وی گفت: در لحظه حادثه احساس کردم وضعیت شغلی وسرنوشت خانواده‌ من و سایر همکاران اخراج شده برای کسی مهم نیست و برای همین تصمیم گرفتم که به زندگی خود خاتمه دهم.

این کارگر اخراجی معدن آق‌دره همچنین گفت: شنیده‌ام برخی مسئولان اقدام به خودکشی من را تکذیب می‌کنند و می‌گویند که حادثه دیشب نتیجه مشکلات روحی وروانی من بوده است که از قبل داشته‌ام اما باید بگویم که اینطور نیست، من هیچ سابقه روانی ندارم وچنین ادعایی کذب است.

او که در ادامه مدعی شده بود دریافتی کارگران معدن طلای آق‌دره چیزی در حد و اندازه حداقل‌های قانونی است؛ افزود: کارگران این معدن با حداکثر کار حداقل حقوق(پایه حقوق) را می‌گیریند و هیچ گونه مزایای دیگری به آنها پرداخت نمی‌شود.

این کارگراخراجی افزود: برای فردی مانند من که با یک فرزند کوچک ساکن یک روستای دور افتاده وبدون امکانات‌ است، از دست دادن شغل و محل درآمد به معنی گرسنگی اعضای خانواده‌است.

وی ادامه داد: پیش از این حدود ۵ سال از سر ناچاری به تهران رفته بودم وبرای تامین معاش خانواده‌ام در یکی از شهرداری‌های بکار خدماتی مشغول بودم، وقتی به استخدام معدن درآمدم همه دلخوشی من این بود که در کنار خانواده‌ام هستم.

توضیحات وزارت کار
در پی انتشارخبر اقدام به خودکشی سه نفر از کارگران معدن طلای آق دره، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی با ارسال توضیحاتی به ایلنا این خبر را تکذیب کرد.

در متن این توضیحات با اشاره به برگزاری تجمع اعتراضی روز گذشته معدن طلای آق‌دره آمده است: تجمع کارگران مربوط به تمدید قرار داد بوده که یکی از کارگران اخراجی اقدام به خودزنی نموده است وهیچ کارگر ویا فرد دیگری دراین تجمع اقدام به خود کشی نکرده است.

لغو جلسه بخشداری تخت سلیمان
همچنین به گفته کارگران معدن آق‌دره در حالی که قرار بود ظهر امروز در بخشداری تخت سلیمان برای رسیدگی به وضعیت همکاران کارگران اخراجی آنها برگزار شود، این جلسه برگزار نشده است.

به گفته منابع ایلنا از قرار معلوم تمامی هفت کارگر اخراجی که قرار بود به نمایندگی از سایر اخراج شدگان گان در این جلسه شرکت کننده توسط دادستان تکاب برای ارائه توضیحات احضار شده و به همین دلیل جلسه مورد نظر برگزار نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز