خبرگزاری کار ایران

صد‌ها نفر در اعتراض به اقدام‌های نژادپرستانه در کالیفرنیا تظاهرات کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۹۲

صد‌ها شهروند کالیفرنیایی در اعتراض به قتل جوانان سیاه‌پوست در درگیری‌های پلیس آمریکا، مخالفت خود را با راهپیمایی در خیابان‌های منطقه «برکلی» در این ایالت ابراز کردند.

صد‌ها نفر از شهروندان ایالت کالیفرنیا در آمریکا در اعتراض به رای دادگاه مبنی بر حکم تبرئه ماموران سفیدپوست در قتل‌های اخیر دو ایالت میسوری و نیویورک دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، صد‌ها شهروند کالیفرنیایی در اعتراض به قتل جوانان سیاه‌پوست در درگیری‌های پلیس آمریکا، مخالفت خود را با راهپیمایی در خیابان‌های منطقه «برکلی» در این ایالت ابراز کردند.

معترضان به حکم تبرئه هیات‌منصفه دادگاه‌های آمریکا در راه‌پیمایی خود به‌صورت موقت در برخی از خیابان‌ها رفت‌و آمد را مختل کردند و باعثتاخیر در حرکت قطارهای مترو شدند.

«ارنی سانچز» معاون نیروهای گشت کالیفرنیا با اعلام خبر دستگیری ۲۲۳ نفر در جریان درگیری‌های روز دوشنبه گذشته، گفت که در تظاهرات اخیر ۹ نفر دیگر به اتها‌م‌های مختلف از جمله اقدام برای برهم زدن آرامش و حمله به ماموران پلیس دستگیر شده‌اند.

«جیسون والاچ» عضو گروه مخالفت با عدالت نژادپرستانه و به‌عنوان یکی از مسئولان سازماندهی تظاهرات تصریح کرد: «به‌عنوان افراد سفیدپوست ادامه خشونت و اقدام‌های نژادپرستانه علیه سیاه‌پوستان را محکوم می‌کنیم و اطمینان داریم که این تظاهرات در ۲۷ شهر دیگر آمریکا ادامه می‌یابد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز