خبرگزاری کار ایران

حسین کمالی در در ششمین کنگره حزب اسلامی کار:

نباید کسانی که کار حزبی می‌کنند٬ با درگیری و حصر مواجه شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۲۷

آزادی‌های سیاسی و اجتماعی مردم باید تضمین شود / اگر کسی نظر مخالف دارد چرا باید بازداشت شود؟ / نگران فرهنگ کار هستم؛ نگران اینکه کارگری که ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد وقتی خبر اختلاس را می‌شنود چه حسی دارد.

دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: آزادی‌های سیاسی و اجتماعی مردم باید تضمین شود و اگر کسی نظر مخالف دارد نباید بازداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در ششمین کنگره حزب اسلامی کار گفت: زندگی کردن در نظام اسلامی برای ما افتخار است اما نارسایی‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید مورد اصلاح قرار گیرد. از این جهت باید تلاش کنیم.

کمالی با بیان اینکه در شرایط امروز جمعیت روشن‌فکر کشور ناراضی هستند، گفت: هرچند بخش روشنفکر کشور نسبت به مسائل و مشکلات اظهار نارضایتی می‌کند اما به دنبال راهکار برای تغییر شرایط نیست.

کمالی ادامه داد: دولت نسبت به شرایط ناراضی است اما کمر همت برای تغییر و تحولات نبسته است و اقدام اساسی در این زمینه صورت نگرفته است. همچنین توده‌های مردم موقعیت مناسبی ندارند هر چند که صدا و سیما تلاش می‌کند تا مسائل اساسی کشور را نادیده بگیرد و به مسائل پیش پا افتاده بپردازد.

وی با انتقاد از اینکه برنامه‌های سرگرم‌کننده صدا و سیما کم نیستند، تاکید کرد: جای تاسف دارد که برنامه‌های آگاهی‌ دهنده برای تمامی اقشار جامعه مدنظر مدیران صدا و سیما نیست و در هیچ زمینه‌ای به مسائل اساسی پرداخته نمی‌شود این فقط در زمینه مسائل فرهنگی نیست زیرا ما در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی نیز دچار مشکلات بسیاری هستیم.

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه در کشور هیچ‌گاه به دنبال علت‌یابی در مسائل نیستیم، گفت: مسئولان همیشه به معلول‌ها توجه داشته‌اند، اشکالات و ایرادها نیز دیده شده است و اظهار نظر شده اما به علت‌ها نپرداخته‌اند اینکه آقای موسوی لاری به بحثداعش اشاره می‌کنند و امروز بسیاری از به وجودآمدن این مشکل اظهار نگرانی می‌کنند به این دلیل است که به معلول ها توجه شده است.

کمالی ادامه داد: داعش معلول یک ساختار سیاسی ناقص است اگر حکومت‌ها سیاست‌های درست و منطقی اتخاذ کنند، چنین مسائلی پیش نمی‌آید.

وی به بحثشکل‌گیری تروریسم اشاره کرد و گفت: تروریسم با ایده اختناق و استبداد همراه است جمعی از مردم نمی‌توانند، حرف‌شان را به صورت ساده بزنند و آنجاست که دست به اسلحه بردن‌ها را می‌بینیم و به آن اعتراض می‌کنیم اما به شکل‌گیری آن توجه نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امثال بابک زنجانی اموال ملت را به جیب می‌زنند و این است که به علت کارها توجه نشده است، گفت: باید به شرایط توجه کرد و به ارائه راهکار پرداخت. امروز وضعیت اقتصادی کشور نابه‌هنجار است. اینکه بسیاری به مبالغ سرقت رفته و اختلاس توجه دارند جای تعجب است زیرا من به منابعی فکر می‌کنم که برده نشده اما به بدترین شکل ممکن هزینه شده است.

کمالی خاطرنشان کرد: در ۱۰۸ سال گذشته ۲ هزار میلیارد دلار پول در کشور به دست آمده با این پول می‌توان کشور جدیدی را از نو ساخت اما کشور ما در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا صنعت رو به رشدی داریم یا اقتصادمان سودده است؟

وی ادامه داد: با این اقتصاد به هیچ‌جا نخواهیم رسید. ۱۰ سال پیش پیش‌بینی کردم که تک‌تک واحدهای صنعتی تعطیل می‌شوند. امروز ۸۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی یا تعطیل شده‌اند و یا در حال تعطیل شدن هستند.

حسین کمالی داشتن اقتصاد خوب را بر مبنای حکومت مبتنی بر دانش و تخصص دانست و گفت: متاسفانه به جای توجه به تخصص و علم روز به روز به دلیل بی‌توجهی اقتصاد ما ضرر دید. کارگاه‌های تولیدی تعطیل شدند و این در حالی است که حقوق کارگران افزایش داده نشده است.

وی با انتقاد از ۱۰درصد کاهش حقوق کارگران گفت: به آقای روحانی عرض کردم می‌خواهید سال دیگر ۱۰ درصد از حقوق کارگران را کاهش دهید؟ نباید با این قشر چنین برخوردی صورت بگیرد.

کمالی معتقد است اگر اصلاح ساختار اداری نداشته باشیم صنعت سود‌ده نمی‌شود و این باعثضرر به همه بخش‌ها می‌شود. بنابراین باید با اصلاح ساختار اقتصادی به تولید در چارچوب رقابت شکل دهیم.

وی تاکید کرد: در سیستم فعلی فردایمان از امروزمان بدتر است بنابراین باید از تجربه و روش دیگر کشورها استفاده کنیم. اینکه امروز ده میلیون بیسواد مطلق در کشور وجود دارد و ۳۰۰ هزار کارفرمای بیسواد نیازمند تغییر در شرایط است.

کمالی با تاکید بر اینکه باید به ریشه‌ها بپردزایم و ایرادات را ببینم تا راهکار اراده دهیم، گفت: اینکه ماهیانه ۴ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور میان مردم توزیع می‌شود، نمی‌تواند کارکردی در وضعیت بهتر کشور داشته باشد چنین روشی نشان می‌دهد که دولت‌ها همیشه به دنبال کار راحت هستند. بنابراین با اصلاح ساختار می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم.


وی ادامه داد: بیشتر از اینکه نگران سوءاستفاده‌های ناشی از اختلاف باشم، نگران فرهنگ کار هستم. نگران اینکه کارگری که ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد وقتی خبر اختلاس را می‌شنود چه حسی دارد.

دبیر کل حزب اسلامی کار با انتقاد از اینکه دولت‌ها خود را مالک نفت می‌دانند، گفت: نفت مال ملت است و مردم مدیریت آن را به دولت‌ها سپرده اند بنابراین باید دخل و خرج آن به صورت درست باشد.

وی افزود: مدت‌هاست راجع‌ به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صحبت می‌کنیم و اینکه افرادی می‌خواهند وارد کار حزبی شوند. بنابراین نباید کسانی که می‌خواهند کار حزبی کنند با درگیری و حصر مواجه شوند. آزادی‌های سیاسی و اجتماعی مردم باید تضمین شود و اگر کسی نظر مخالف دارد چرا باید بازداشت شود؟

وی تاکید کرد: علت اینکه احزاب رشد نمی‌کنند نگاه بد به احزاب است. فرهنگ یکسویه گویی در کشور ما را دچار مشکلات بسیاری کرده و از آنجایی که مسائل در کشور اصلا مورد بحثقرار نمی‌گیرند این فرهنگ توسعه یافته است. برای قدرتمندتر شدن احزاب باید از فرهنگ یکسویه گویی فاصله بگیریم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم زیرا نقش احزاب و تاثیر آنها در جامعه بسیار مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز