خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در گفت‌وگوبا ایلنا:

سرزنش کمبود آب را به جان می‌خریم اما آب بی‌کیفیت به مردم نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۱۵۹

ما بعنوان مدعی العموم آلودگی زدایی از آب را انجام می‌دهیم و وزارت بهداشت هم بعنوان ناظر اصلی کار نظارت می‌کند و نمونه ها را بطور کامل بصورت هفتگی و ماهانه کنترل می‌کند و اگر موردی بود اطلاع می‌دهند.

" قائم مقام وزیر نیرو " با بیان اینکه ما مدعی العموم کیفیت آب هستیم، گفت: حاضریم سرزنش " کمبود آب " را به جان می خریم آب بی کیفیت به مردم تحویل نمی دهیم

" ستار محمودی "، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تشریح مراحل تصفیه آب، در خصوص " کیفیت آب " در نقاط مختلف تهران گفت: در تهران ۷۰ مخزن در مدار سرویس قرار دارد که تمام آب ورودی به شبکه انتقال آب تهران ابتدا به این مخازن منتقل می شود و پس از تعدیل در کلرزنی، اطمینان از تاثیر کلر و همچنین تنظیم فشار بعد از مخازن، وارد شبکه می شود.

وی افزود: مجموعه آب ها با کیفیت متفاوت وارد این مخازن می شوند و آب های سطحی بعد از تصفیه و آب های زیرزمینی بصورت مستقیم وارد مخازن می شوند و بعد از کلرزنی مستقیما وارد شبکه می شوند و بعضی نیز دوباره رویشان پمپاژ انجام می شود.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: بعد از خروج آب از مخزن؛ سنسورهای سنجش لحظه ای به لحاظ ۵ پارامتر کیفیت را بصورت آنلاین بررسی می کنند و چکاپ اولیه و کلی انجام می شود و جایی که لازم باشد کیفیت اولیه سنجیده شود آب به آزمایشگاه می رود.

آب تهران شبانه روزی نمونه برداری می شود

وی خاطرنشان کرد: آب تهران و قریب به اتفاق شهرهای کشور بصورت شبانه روزی بر اساس استاندارد و دستورالعمل خاص نمونه برداری می شوند و زمان توقف در آزمایشگاه هم تعریف شده و طبق نرم جهانی است بنابراین آبی که در تهران مورد استفاده قرار می گیرد این مراحل را طی کرده است.

کیفیت آب تهران مطابق استاندارد WHO است

محمودی تاکید کرد: آب شرق، شمال، غرب، مرکز و جنوب تهران بر اساس استاندارد بین المللی WHO و استاندارد ایران اندازه گیری می شود و اگر کیفیت آن تغییر کرده باشد از رده خارج می شود.

وی اظهار داشت: مثلا چند سال گذشته نمونه هایی وجود داشت که نشان می داد بعضی شاخص ها در آب نزول کرده بلافاصله این آب برای اینکه تشخیص داده شود که مشکل از کجاست از رده خارج می شد و در حال حاضر که امکانات و قابلیت ها افزایش یافته امکان ردیابی نیز افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر نیرو در مثالی دیگر بر اثبات حساسیت مسئولین در کیفیت آب گفت: ۱۰ سال قبل در جایی آب پارک و شبکه آب شهری مخلوط شده و میزان کلر پایین آمده بود که بعد از پیگیری ها حوزه را از رده خارج کرده و متوجه شدیم که لوله ها اشتباه بهم متصل شده اند.

وی با بیان اینکه آبی که با این کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد اتفاقی نیست، اظهار داشت: کشورهای پیشرفته نسبت به کیفیت آب خیلی حساسند اما سرمایه گذاری و هزینه ای که ایران برای کیفیت آب می کند، بسیار بالاست به طوری که فقط برای یک آزمایشگاه فاضلاب استان تهران ۶۰ تا ۷۰ متخصص وجود دارد در حالی که در کمترین جایی در دنیا چنین امکاناتی با مدرن ترین وبهترین تجهیزات سرمایه گذاری وجود دارد ضمن اینکه اگر تکنولوژی جدیدی هم بیاید لافاصله وارد کار می کنیم.

کیفیت آب خط قرمز وزازت نیرو / سرزنش کمبود آب را به جان می خریم

محمودی تاکید کرد: کیفیت آب برای وزرت نیرو خط قرمز است به طوری که اگر آب کم باشد و کیفیت آن پایین باشد حاضریم سرزنش کمبود آب را به جان بخریم ولی حاضر نیستیم اعتماد مردم را به خاطر تحویل آب بی کیفیت از دست بدهیم.

وی گفت: کیفیت آب را آزمایشگاه تشخیص می دهد مثلا ممکن است آبی که کدر باشد از دید مصرف کننده آلوده تلقی شود اما ودر واقع آب زلال و گوارا، آلودگی داشته باشد.

بعنوان مدعی العموم، آلودگی زدایی از آب به عهده ماست

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ما بعنوان مدعی العموم آلودگی زدایی از آب را انجام می دهیم و وزارت بهداشت هم بعنوان ناظر اصلی کار نظارت می کند و نمونه ها را بطور کامل بصورت هفتگی و ماهانه کنترل می کند و اگر موردی بود اطلاع می دهند.

خبرنگار: زهرا قلی پور

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز