خبرگزاری کار ایران

معاونت فرمانداری ویژه آمل:

مسئولان امر مشکلات ترافیکی را ریشه‌ای حل کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۴۲

امروزه تابلوها و علائم کارایی لازم را ندارند و متولیان امر باید نسبت به بازنگری و بازبینی آن در دستور کار داشته باشند.

معاونت فرمانداری ویژه آمل گفت: مسئولان امر مشکلات ترافیکی را با ارائه راهکارها ریشه‌ای حل کنند.

به گزارش ایلنا، به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، سیدجعفر رسولی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان با تاکید براینکه کارشناسان و متخصصان در بحثترافیک باید به ارائه پیشنهادهای کارساز و علمی بپردازند، ابراز داشت: آنها به قوانین مربوطه و علم روز، در خصوص مشکلات ترافیکی در سطح شهر به ویژه کوچه‌هایی با ترافیکی بالا منطقه هراز توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان امر با ارائه راهکارها باید مشکلات را ریشه‌ای حل کنند، تصریح کرد: در این امر نباید مشکلات ترافیکی را از منطقه‌ای به منطقه دیگر و یا از کوچه‌ای به کوچه دیگر انتقال بدهند تا پس از مدتی دوباره با برگزاری جلسات مختلف مشکلاتی را که خود بوجود آوردیم حل و فصل کنیم.

رسولی با اشاره به تابلوها و علائم رانندگی در محورهای برون شهری و درون شهری بعد از تعریض خیابان‌ها و محورهای مختلف این شهرستان تاکید داشت: امروزه این تابلوها و علائم کارایی لازم را ندارند و متولیان امر باید نسبت به بازنگری و بازبینی آن در دستور کار داشته باشند.

معاون فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه شناسایی مناطق حادثه خیز در قدم اول موجب کنترل بار ترافیکی و حادثه‌خیز می‌شود، افزود: هم‌اکنون در این شهرستان این کار انجام شده و در برخی از این نقاط تعریض اجرا شده است.

وی با اشاره به نصب سرعت‌گیرها در برخی از محورهای مواصلاتی برون‌شهری و درون‌شهری آمل تصریح کرد: در این زمینه جاده‌های استاندارد احتیاج به دست‌انداز و سرعت گیر ندارد.

رسولی متذکر شد: صرفا در جاده‌های غیر استاندارد که شانه خاکی، گذر‌گاه عابر پیاده، زیر گذر ندارند یا تقاطع رعایت نشده‌اند و یا در مکان‌هایی که پل هوایی باید باشد اما وجود ندارد، متاسفانه شاهد تصادفات مرگبار خواهیم بود اگرچه با نصب سرعت گیر می‌توان جلوی تصادفات فوتی را گرفت.

این مسئول نصب تابلو و رنگ‌آمیزی سرعت‌کا‌ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی بعدی را از وظایف راه و شهرسازی دانست و گفت: در این امر باید مسئولان امر توجه و دقت بیشتری داشته باشند تا مردم هر روز شاهد تصادفات مرگبار در شهرستان نباشند.

وی در ادامه ضمن تبریک به اعضای شورای شهر و شهردار آمل در خصوص حسن انتصاب آقای سبز‌علیپور به عنوان مدیر عامل جوان سازمان تاکسیرانی و تشکر در این انتصاب شایسته گفت: انتصاب جوانی متدین، پرکار و پر انرژی را در این پست خطیر شاهد هستیم و امید داریم که با این انتصاب خط بطلان بر همه ضعف‌ها و نارسایی‌های این سازمان کشیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز