خبرگزاری کار ایران

یک مطالبه صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی فجر محقق شد / احتمال خاتمه اعتراض از فردا

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۸۲

«کارگران پتروشیمی فجر با اعلام پرداخت بخشی از مطالبات‌شان به ایلنا گفتند: طبق وعده کارفرما کمتر از یک ساعت پیش به هر یک از کارگران پیمانکاری شرکت «رام‍پ‌کو» مبلغی تحت عنوان پاداش بهره‌وری نیمه نخست سال ۹۳ پرداخت شده است.»

به گفته کارگران پیمانکاری پتروشیمی فجر پاداشی که قرار بود طبق دستور وزیر نفت بابت پاداش بهره‌وری پرداخت شود دقایقی پیش پرداخت شد.

در پی تجمعدو روز گذشته(یکم و دوم آذر) کارگران پتروشیمی فجر با اعلام پرداخت بخشی از مطالبات‌شان به ایلنا گفتند: طبق وعده کارفرما کمتر از یک ساعت پیش به هر یک از کارگران پیمانکاری شرکت «رام‍پ‌کو» مبلغی تحت عنوان پاداش بهره‌وری نیمه نخست سال ۹۳ پرداخت شده است.

مطابقدستوری که از سوی وزیر نفتبرای پرداخت پاداش بهره‌وری کارکنان شاغل در مجتمع‌های نفتی‌، گازی، پالایشگاهی و پتروشیمی صادر شده‌ است، مبلغ پاداش تعیین شده با احتساب شاخص‌های همچون پایه حقوق، فوق‌العاده ویژه، کارگاهی، جذب، حق مقام، بدی اب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی از ۷۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان برای هر یک از مشمولان متغییر خواهد بود.

در این دستور‌العمل در مورد نحوه تعیین پاداش بهره‌وری کارگران مشمول از سوی وزیر نفت آمده است: این پاداش در مورد هر کارگر مشمول با رعایت حداقل و حداکثر‌های تعیین شده، از طریق محاسبه ۳۰ برابر دستمزد روزانه کار به علاوه فوق‌العاده‌های کارگاهی، کمک هزینه مسکن، عائله‌مندی، جیره نقدی و نوبت کاری به نسبت روزهای کارکرد ثبت شده در شش ماه سال ۹۳ محاسبه خواهد شد.

همچنین به گفته این منابع طبق گفته‌های کارفرما دستمزد آبان ماه کارگران رامپ‌کو نیز قرار است فردا به آن‌ها پرداخت شود.

این کارگران با یادآوری اعتراضات صنفی که از ظهر روز گذشته به دلیل تاخیر پیمانکار در پرداخت دستمزد و نامعلوم بودن وضعیت پرداخت پاداش بهره وری آغاز و تا امروز ادامه داشته‌ است، افزودند: نظر په پرداخت شدن پاداش بهره‌وری، ممکن است معترضان به نشانه حسن نیت از فردا به اعتراض صنفی خود خاتمه دهند اما در هر صورت این تصمیمی است که نتیجه آن فردا مشخص خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز