خبرگزاری کار ایران

محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایلنا:

احمدی‌نژاد نمی‌تواند با برند اصولگرایی به انتخابات وارد شود / انتقادات آیت‌الله جنتی با نگاه سیاسی نبود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۳۴

اگر اصولگرایان دارای وحدت و اتحاد باشند امکان ادامه خدمت برای آنها مهیاست. / چاره‌کار برای عدم تفرق، فقط همگرایی است / حتی کسانی که در انتخابات‌های قبلی ساز جدایی می‌زدند و معتقد به رقابت در جریان اصولگرایی بودند نیز امروز از وحدت و ایجاد هم‌گرایی در میان اصولگرایان صحبت می‌کنند. / احمدی‌نژاد با حلقه همراهانش هیچ‌گاه اعتقاد نداشت که اصولگراست

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اصولگرایان قصد دارند تا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بیش از هر زمان دیگری با خیز و رویکردی همگرایانه و توام با وحدت در عرصه انتخابات وارد شوند.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت اصولگرایان گفت: مجموعه اصولگرایان تجارب گذشته را به عنوان یک دستاورد ارزشمند قرار می‌دهند و در نشست‌ها و گفت‌وگوهایشان به این مسئله توجه دارند.

وی ادامه داد: اگر هر گروه و جریان سیاسی تجارب گذشته خویش را بدون تعصب مدنظر قرار دهد، آن گروه و جریان سیاسی می‌تواند به همگرایی و موفقیت دست یابد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به پایگاه مردمی اصولگرایان اظهار داشت: متاسفانه در کشور٬ موسسه نظرسنجی که نظرسنجی‌ و افکارسنجی‌های معتبری انجام دهد، وجود ندارد یا آنکه تحقیقاتش آنقدر فراوانی ندارد که قابلیت تعمیم داشته باشد ولی از مجموعه نگرش‌سنجی‌ها و رویکردهایی که از سوی مردم مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم اگر اصولگرایان وحدت و اتحاد داشته باشند٬ امکان ادامه خدمت برای آنها مهیاست.

کوهکن در خصوص اینکه اصولگرایان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی چه برنامه‌هایی دارند و با چه رویکردی در انتخابات وارد خواهند شد؟ تصریح کرد: هنوز بحثدرباره انتخابات بعدی مجلس زود است و ۱۵ ماه تا این انتخابات باقی است ولی آنچه مسلم است، این است که اقدامات مثبت و منفی آنها، اثرات خود را در زمان انتخابات نشان می‌دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اصولگرایان قصد دارند در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بیش از هر زمان دیگری با خیز و رویکردی همگرایانه و توام با وحدت در عرصه انتخابات وارد شوند.

وی در پاسخ به این سوال که اصولگرایان برای عدم تکرار تعدد و تفرقه چه سازوکارهای اندیشه‌اند٬ خاطرنشان کرد: هر انتخاباتی سازوکار و نسخه خویش را دارد. انتخابات مجلس نیز از انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است. هر چقدر تعداد کرسی‌ها برای یک انتخابات افزایش می‌یابد و دواطلبان نیز فزونی می‌یابند، سازوکارها نیز برای عدم تفرق و ایجاد اجماع بیشتر می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه چاره‌کار برای عدم تفرق، فقط همگرایی است، ابراز داشت: آنچه از نظر ما مطلوب است، اجماع برای لیست‌های انتخاباتی است و می‌توان بر در خصوص لیست‌ها نیز وارد مرحله ائتلاف شد و اعتقاد دارم که زمینه برای ائتلاف و اجماع در راستای همگرایی میان اصولگرایان بیشتر از پیش شده است.

کوهکن در پاسخ به این سوال که در دو انتخابات قبلی مجلس شاهد به وجود آمدن جبهه‌هایی جدید در میان اصولگرایان بوده‌ایم. آیا در این انتخابات نیز جبهه جدیدی در میان اصولگرایان ظهور می‌کند؟ بیان کرد: آنها که خود را اصولگرا می‌دانند، متوجه هستند که رمز موفقیت اصولگرایی در همگرایی است و سازوکار این همگرایی نیز باید تفاهم میان گروه‌های اصولگرا بدست بیاید.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان افزود: حتی کسانی که در انتخابات‌های قبلی ساز جدایی می‌زدند و معتقد به رقابت در جریان اصولگرایی بودند نیز امروز از وحدت و ایجاد هم‌گرایی در میان اصولگرایان صحبت می‌کنند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس آتی خبرگان یادآور شد: باید بگویم از هم‌اکنون همه گروه‌ها و سلائق اصولگرا محوریت جامعتین را برای انتخابات آتی مجلس خبرگان پذیرفته‌اند و بیان کردند که از تصمیمات اصولگرایان برای انتخابات خبرگان تبعیت می‌کنند و این می‌تواند اولین گام در راستای دو انتخابات بعدی باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سوال که برخی‌ها معتقدند که جریان اصولگرایی به تندروها، جبهه پایداری و حامیان احمدی‌نژاد متمایل شده است، آیا شما این مسئله را قبول دارید؟ عنوان کرد: در هر تفکر و جریانی تندروها وجود دارند ولی باید بگویم که اعتقاد ندارم جریان اصولگرایی به سمت تندروها گام برداشته است.

کوهکن درباره احمدی‌نژاد نیز گفت: آقای احمدی‌نژاد با حلقه همراهانش هیچ‌گاه اعتقاد نداشت که اصولگراست و اینکه ایشان بخواهد برای انتخابات مجلس با برند اصولگرایی وارد شود، یک بحثمجزاست.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره انتقادات برخی از گروه‌های اصولگرا مبنی بر اینکه به نظرات آن توجهی نمی‌شود و در سازوکارهای وحدت آنها شرکت داده‌ نشده‌اند اظهار داشت: دوستانی که چنین انتقاداتی دارند باید همراهی و حضور بیشتری نیز داشته باشند. آقای تقوی از تمامی از سلایق اصولگرایی دعوت کردند ولی برخی از سلائق خود شرکت نکرده‌اند.

وی درباره انتقادات اخیر آیت‌الله جنتی درباره گسترش فساد تصریح کرد: من مسئله‌ای که ایشان مطرح کرده‌اند را رد نمی‌کنم ولی بحثدرباره فساد بررسی ریشه‌ای‌تر را نیز می‌طلبد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان اضافه کرد: کسانی که به دنبال فساد هستند آنقدر زیرک هستند که در هر دوره و در هر دولتی بر سر کار بیایند. در کشور ما زمینه‌ها برای فساد مهیاست و ما باید تلاش کنیم این بسترها و زمینه‌ها از بین برود.

کوهکن در پایان تاکید کرد که انتقادات آیت‌الله جنتی نگاهی سیاسی و جناحی نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز