خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری مطرح کرد؛

بازنگری مجازات‌های مربوط به مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۰۲۴

اینکه مجازات‌های محکومین مواد مخدر در کاهش بزه و جنایت مواد مخدر چقدر موثر بوده، این یک بحثفنی و حقوقی است که در قوه قضائیه، دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی و تحقیق هستیم که اگر برخی مجازات‌ها در کاهش جرم مرتبط با مواد مخدر نقش زیادی ندارند، تغییر مجازات بدهیم و راهکار دیگری را مطرح کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مواضع مدعیان حقوق بشر را در مبارزه با مواد مخدر قبول نداریم، گفت: کسی که مواد مخدر توزیع و انسان‌های بی‌شماری را آلوده و هویت انسانی‌ آنان را سلب می‌کند، مفسد و مستحق اعدام است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی گفت: اینکه نهادهای حقوق بشری سازمان ملل بحثعدم اعدام مجرمین مواد مخدر را مطرح می‌کنند، قبول نداریم.

وی افزود: اسلام دینی است که با کشتن انسان‌ها مخالف است و قتل را بزرگترین جنایت می‌داند ولی قصاص را هم لازم می‌داند.

وزیر دادگستری ادامه داد: فلسفه قصاص این است که اگر کسی قصاص می‌شود جلوی قتل‌های دیگر گرفته می‌شود و این به خاطر احترام به خون انسان‌ها است نه اینکه خون آنان را بی‌ارزش بداند.

وی تصریح کرد: کسی که مواد مخدر توزیع و انسان‌های بی‌شماری را آلوده و هویت انسانی‌ آنان را سلب می‌کند، مفسد و مستحق اعدام است.

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که مجازات‌های مربوط به محکومین مواد مخدر تا چه میزان بازدارنده است، گفت: اینکه مجازات‌های محکومین مواد مخدر در کاهش بزه و جنایت مواد مخدر چقدر موثر بوده، این یک بحثفنی و حقوقی است که در قوه قضائیه، دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی و تحقیق هستیم که اگر برخی مجازات‌ها در کاهش جرم مرتبط با مواد مخدر نقش زیادی ندارند، تغییر مجازات بدهیم و راهکار دیگری را مطرح کنیم. این یک بحثجدی است که در حال تحقیق هستیم.

وی با اشاره به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ایران، بزرگترین کشور طی سه دهه گذشته است که با مواد مخدر مبارزه می‌کند و تاکنون بیشترین خسارت‌ها و تلفات را در این زمینه متحمل شده است ولی دستاوردمان هنوز مورد رضایت نیست.

وزیر دادگستری تاکید کرد: لذا در بحثمبارزه نیازمند یک تغییر بودیم. انتخاب رویکرد اجتماعی هم برای این موضوع انتخابی بجا و شایسته از سوی وزیر کشور و دبیرکل ستاد است که همه جامعه را درگیر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز