خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر دانش آشتیانی رای می‌آورد جای تعجب داشت / تندروها در هر دوره، بهانه ای برای حذف افراد می تراشند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۵۲

آقای احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته سرمایه اصولگرایان را به هدر داد و تتمه سرمایه‌شان با رهبری پایداری‌ها از بین خواهد رفت. صورت مسئله این است که در برخی از برهه‌ها ابزاری پیاده می‌شود برای کنار گذاشتن افراد مثلا در زمانی واژه لیبرال، در زمانی واژه سازشکار، در برهه‌ای دیگر غرب‌زده و در این اواخر هم واژه انحرافی و فتنه را درست کرده‌اند.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اصولگرایان تندرو رهبری اصولگرایان را برعهده گرفته‌اند و هرچه جلوتر هم برویم اصولگرایان میانه‌رو به تبعیت تندروها در می‌آیند و به نظرم لطمه بیشتر را اصولگرایان میانه رو می‌بینند.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عدم رای اعتماد مجلس به دانش آشتیانی گفت: فکر می‌کنم اگر آقای دانش آشتیانی رای می‌آورد جای تعجب داشت.

وی با بیان اینکه معلوم بود دانش آشتیانی رای اعتماد لازم را بدست نمی‌آورد، اظهار داشت: صورت مسئله این است که در برهه‌ برای کنار گذاشتن افراد ابزاری پیاده می‌شود یا بهانه ای می تراشند. مثلا در زمانی واژه لیبرال، در زمانی واژه سازشکار، در برهه‌ای دیگر غرب‌زده و در این اواخر هم واژه انحرافی و فتنه را درست کرده‌اند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه برچسب رایج امروز " فتنه " است، تصریح کرد: هر کسی که به فتنه متهم شود، رها شدن و نجاتش از این باتلاق بسیار سخت است و مطمئنا کنار گذاشته می‌شود.

زیباکلام ادامه داد: این یک نگاه اقلیتی است که حدود ۴ میلیون رای دارد که در برابرش ۱۹ میلیون رای قرار دارد که خواهان تغییر هستند اما اصولگرایان و تندروها چشمانشان را به این خواست مردم بسته‌اند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه بعد از انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری شکافی میان اصولگرایان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: اصولگرایان میانه‌رو رهبری‌شان با افرادی نظیر آقای لاریجانی است و اصولگرایان تندرو را جبهه پایداری رهبری می‌کند و به نظر می‌رسد تندروها عملا بدنه مجلس را با خود هموار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شکست دانش آشتیانی در واقع شکست اصولگرایان میانه‌رو بود، ابراز داشت: به نظر می‌رسد اصولگرایان تندرو رهبری اصولگرایان را برعهده گرفته‌اند و هرچه جلوتر هم برویم اصولگرایان میانه‌رو به تبعیت تندروها در می‌آیند و به نظرم بیشترین لطمه را اصولگرایان میانه رو می‌بینند.

این استاد دانشگاه تهران افزود: باید بگویم که مخالفت اصولگرایان تندرو با دولت در مسئله وزارت علوم نیست و در مسائلی نظیر هسته‌ای، بودجه، طرح امر به معروف و نهی از منکر و… نیز این مخالفت‌ها را می‌توان دید و آنها کلیت دولت را نشانه گرفته‌اند.

زیباکلام در پایان تاکید کرد: آقای احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته سرمایه اصولگرایان را به هدر داد و تتمه سرمایه‌شان با رهبری تندروها از بین خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز