خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در گفت‌وگو با ایلنا:

اقلیتی در مجلس تنها به دنبال تسویه حساب‌ با رقبا هستند

کد خبر : ۲۲۳۸۳۲

عده‌ای در مجلس هستند٬ هرچند در اقلیت هستند اما بسیار فعالند و شعاری مانند گروهی دیگر در خارج از مجلس انتخاب کرده‌اند و با آن شعار می‌خواهند تمام حساب‌هایشان را با رقبایشان تسویه کنند و آن کلمه «فتنه» است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در قالب سازوکارهای احزاب و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه نسبت به اجماع احزاب اصلاح‌طلب برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی بدبین نیستم٬ گفت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات٬ کمیته انتخابات تشکیل شده و هر تصمیمی که آنجا گرفته شود همه احزاب اصلاح‌طلب موظف به پیروی و حمایت از آن هستند.

حجت‌الاسلام خامنه‌ای در خصوص ارزیابی از عملکرد دولت یازدهم گفت: شرایط جدید برای ما یک فرصت مغتنم است. این فرصت به معنای آن نیست که ما در این مدت، خواهیم توانست تمامی اهداف اصلاح‌طلبانه را اجرا کنیم ولی فکر می‌کنیم بعد از دوران سیاه اخیر که گذشت به وجود آمدن این شرایط، نویدی است که برای اینکه بخشی از خرابی‌های گذشته توسط دولت جبران شود.

وی با بیان اینکه در اخلاق، فرهنگ، اقتصاد، آموزش و سیاست داخل و خارج افت و ضایعاتی در سال‌های گذشته داشته‌ایم، اظهار داشت: فکر می‌کنیم ترمیم این امور در مدت اخیر قابل جبران است که البته جبران کامل هم نمی‌شود چراکه جبران کامل نیازمند یک پروسه سی، چهل ساله است و نباید از دولت توقع زیاد داشت و عجله کرد.

حجت‌الاسلام خامنه‌ای با یادآوری اینکه اصلاح‌طلبان از دولت یازدهم حمایت و پشتیبانی کرده و می‌کنند٬ تصریح کرد: معتقدیم توقعات را باید در سطح معتدلی نگه داشت و نباید افراط و تفریطی بود و باید به شکلی پیش رفت که مصالح انقلاب و جامعه تامین شود چراکه معنی اصلاحات نیز به این معناست که همه چیز بر مدار قانون باشد و بی‌قانونی حاکم نباشد و امور بر اساس مصالح و منافع کشور و انقلاب دنبال شود.

حجت‌الاسلام خامنه‌ای در پاسخ به این سوال که دولت به چه میزان توانسته است که مطالبات مردم را اجرایی کند و از دوران گذشته دور شود٬ خاطرنشان کرد: روند کار دولت به گونه‌ای است که نوید تحقق به آن خواسته‌ها را تا حدودی نشان می‌دهد. اما این مسئله به اموری نظیر اراده آهنین دولتمردان، نبود و کمبود موانع و غلبه مسئولان بر موانع، داشتن افراد کارشناس و کاربلد و به کار نگرفتن افراد مبتدی و کاسب‌کار بستگی دارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره فعالیت تندروها در مجلس نیز ابراز داشت: به هر حال عمر مجالس چهار سال است و تمام تلاش‌ها و ثمرات آنها در همین چهار سال مشخص می‌شود. اگر انتخابات خوبی برگزار شود می‌توانیم مجلس خوبی داشته باشیم که اکثریتش را افراد دلسوز جامعه و انقلاب تشکیل بدهند. نام و تابلوی آنها نیز برای ما فرقی نمی‌کند چه اصلاح‌طلب باشند و چه اصولگرا بلکه مهم برای ما این است که آنها طرفدار قانون و مصالح و منافع ملت و نظام باشند.

وی در پاسخ به این سوال که راهبرد اصلاح‌طلبان برای انتخابات بعدی چیست؟ بیان کرد: اصلاح‌طلبان در قالب سازوکارهای احزاب و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت می‌کنند. بنده نسبت به اجماع احزاب اصلاح‌طلب برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی بدبین نیستم. در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم کمیته انتخابات تشکیل شده و هر تصمیمی که آنجا گرفته شود همه احزاب اصلاح‌طلب موظف به پیروی و حمایت از آن هستند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در خصوص ارزیابی‌اش از وضعیت اجتماعی کشور به خبرنگار ایلنا گفت: می‌توانم بگویم ضریب امید به آینده اندکی در کشور افزایش یافته است و عملکرد به گونه‌ای بوده است که ناامیدی و افسردگی کمتر از گذشته است و امید به آینده مقداری بیشتر شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین یادآور شد که دولت در عرصه زنان عملکرد قابل قبولی داشته است ولی عملکرد دولت در این عرصه می‌تواند قابل قبول‌تر و بهتر نیز باشد.

وی اضافه کرد: یک عده‌ای در مجلس‌اند که هرچند در اقلیت هستند اما بسیار فعالند و شعاری چون " گروهی دیگر " در خارج از مجلس انتخاب کرده‌اند و با آن شعار می‌خواهند تمام حساب‌هایشان را با رقبایشان تسویه کنند و آن کلمه " فتنه " است که این کلمه، نه محتوایش و نه حد و مرزش مشخص نیست و هر که را دوست داشته باشند و فعالیتش با خواسته‌های آنان جور درنیاید، به شکلی به فتنه ربطش می‌دهند و ذهن‌ها را مشوش می‌کنند و فریب می‌دهند.

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در خصوص فعالیت طرفداران دولت سابق که در تلاشند بار دیگر به صحنه قدرت بازگردند نیز عنوان کرد: همه جناح‌ها و نحله‌ها مایل هستند که در قدرت حضور داشته باشند. اما اینکه مردم به آنها رای می‌دهند یا نمی‌دهند، اگر این افراد خود را به شکل شفاف خودشان را به مردم معرفی کنند، طبعا رای نخواهند آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز