خبرگزاری کار ایران

عضو پیشین تیم مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در غرفه ایلنا؛

مذاکره برای ادامه مذاکره نیست، دولت نتیجه می خواهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۴۵

اصلا این دیدگاه را قبول ندارم که مذاکره برای مذاکره است. دولت تلاش دارد از این مرحله گذر کند و با حفظ شان نظام و کشور، توافقات را پیش ببرد. باید پذیرفت دولت اوباما چه در سیاست خارجی و چه سیاست داخلی برد نداشته است. به همین دلیل آمریکا به عنوان کشوری که تاثیر زیادی در روند مذاکرات دارد، نتوانسته به خوبی عمل کند.

عضو پیشین تیم مذاکرات ایران و ۱ + ۵ با حضور در غرفه ایلنا در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ضمن بازدید از غرفه این خبرگزاری، به سوالات مختلف خبرنگار ایلنا در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای، تاثیر به قدرت رسیدن جمهوری‌خواهان در کنگره و سنا بر روی ادامه مذاکرات هسته‌ای و همچنین تاثیر مسائل داخلی ایران بر این مذاکرات پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس ناصری در پاسخ به این سوال که چرا روند مذاکرات اینقدر طولانی شده است و آیا روند اینگونه است که مذاکره برای مذاکره انجام می‌شود، گفت: اصلا این دیدگاه را قبول ندارم که مذاکره برای مذاکره است. دولت تلاش بسیار دارد از این مرحله گذر کند و با حفظ شان و حقوق نظام و کشور، بتواند توافقات را پیش ببرد. مسئله اینجاست که باید پذیرفت دولت اوباما چه در سیاست خارجی و چه سیاست داخلی برد نداشته است. به همین دلیل آمریکا به عنوان کشوری که تاثیر زیادی در روند مذاکرات دارد، نتوانسته به خوبی عمل کند.

وی همچنین از تفاوت‌های سیاست خارجی در دولت‌های خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی در این گفت‌وگو سخن گفت که مشروح آن را در روزهای آینده در صفحه سیاسی ایلنا خواهید خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز