خبرگزاری کار ایران

یک ماه بعد از پایان اعتراض صنفی:

سرانجام دو ماه حقوق معوقه کارگران «واگن پارس» پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۸۵۰

«حقوق معوقه ۹۰۰ کارگر واگن پارس در ماه‌های مرداد و شهریور پرداخت شده است اگرچه سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران میانی این واحد تولیدی حقوق شهریور ماه خود را به صورت نصفه گرفته‌اند.»

منابع کارگری گزارش داده‌اند معوقاتکارگران واگن پارس اراکبا گذشت بیش از یک ماه از پایان اعتراض صنفی‌شان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حقوق معوقه ۹۰۰ کارگر واگن پارس در ماه‌های مرداد و شهریور پرداخت شده است اگرچه سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران میانی این واحد تولیدی نیمی از حقوق شهریور ماه خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، کارفرما وعده داده است حقوق هر ماه را بین روز بیستم تا سی‌ام ماه بعد پرداخت کند و کارگران هم اکنون منتظر دریافت حقوق مهر ماه هستند.

منابع کارگری در عین حال گزارش داده‌اند «غضنفر صفاری» به عنوان جایگزین مدیر داخلی پیشین کارخانه که در پی اعتصاب یک هفته‌ای کارگران در ماه گذشته استعفاء داده بود معرفی شده است.

گفتنی است کارگران واگن پارس اراک از تاریخ ۵ مهر و به مدت یک هفته در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و عملکرد بد مدیران کارخانه دست از کار کشیده‌ بودند. این اعتراض صنفی در پی پرداخت بخشی از مطالبات کارگران، استعفای مدیر داخلی کارخانه و وعده‌های مثبت کارفرما پایان یافت.

یکی از کارگران‌‌ همان زمان به ایلنا گفته بود که کارگران گمان می‌برند تداوم اعتصاب به زیان آنان و کارخانه است چرا که مدیران این واحد تولیدی موقتی هستند و بعد از مدتی از کارخانه می‌روند.

لازم به ذکر است قرارگاه خاتم الاوصیاء سهامدار اصلی کارخانه واگن پارس اراک است و تعیین کارفرمای این واحد تولیدی بر عهده این نهاد نظامی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز