خبرگزاری کار ایران

محتشمی به ایلنا خبرداد؛

جبهه اصلاح‌طلبان با سید حسن خمینی دیدار می‌كند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۲

در ادامه دیدار اعضای جبهه اصلاح طلبان با آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی قرار است این اعضا ضمن دیدار با سید حسن خمینی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

۱۸ گروه از اعضای جبهه اصلاح طلبان صبح امروز با سید محمد خاتمی دیدار کردند. در این دیدار که چهره‌هایی همچون مجید محتشمی دبیرکل حزب آزادی، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز حضور داشتند شرکت کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه سیاسی و اقتصادی کشور پرداختند.

مجید محتشمی دبیر کل حزب آزادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دیدار امروز جبهه اصلاح طلبان با سید محمد خاتمی تصریح کرد: در این دیدار شرکت کنندگان ضمن تاکید بر حضور شایسته و پرشکوه در انتخابات آتی خواستار پذیرش رهبری رسمی همه احزاب اصلاح طلب توسط آقای خاتمی شدند.


وی با بیان اینکه تهیه منشور اصلاح طلبان از دیگر مواردی بود كه اعضا به آن اشاره کردند، گفت: مقرر شد تا با امضای این منشور همه اعضا به عضویت جبهه واحد اصلاحات درآیند.


دبیر کل حزب آزادی با تاکید بر اینکه همه اعضای شرکت کننده بر نامزد شدن آقای خاتمی در انتخابات آتی اتفاق نظر داشتند، تصریح کرد: تدوین راهبردهای انتخاباتی که پیش از این در قالب طرح مناسک مطرح شده بود نیز در این جلسه بار دیگر طرح شد و مقرر شد تا این راهبرد در جهت اجماع بر روی کاندید واحد اصلاح طلبان مورد تعدیل قرار گیرد.

وی افزود: ضرورت بازگشت همه گروه‌ها به اصل قانون اساسی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
محتشمی با اشاره به سخنان خاتمی در این جلسه یادآور شد: آقای خاتمی پس از شنیدن نظرات اعضا به توصیف حماسه حسینی و نقش محوری شیعه در طول تاریخ پرداخته و تفکر شیعی را اصل جداناپذیر جامعه اسلامی دانست.

دبیرکل حزب آزادی همچنین عنوان کرد: آقای خاتمی قیام امام حسین (ع) را برای اصلاح‌گری توصیف کرده و ضمن تاکید بر بیداری و آگاهی ملت‌ها در تعیین سرنوشت خود یادآور شد: امام خمینی (ره) نیز با نگاه ارزشمند انقلاب اسلامی، اسلامیت را به درون مردم سوق داد و از این طریق شاه را به زانو درآورد.


محتشمی با اشاره به تاکید خاتمی بر انسجام میان اصلاح طلبان اظهار داشت: رئیس جمهور سابق کشورمان با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه عنوان کرد که متاسفانه بار دیگر دنیای مدعی دروغین حقوق بشر در مقابل ظلم‌های وارد شده به مردم مظلوم غزه سکوت کرد در حالیکه اقدامات آن‌ها موجب انزجار همگان بوده و ما نیز آن را محکوم می‌کنیم.


وی همچنین تصریح کرد: آقای خاتمی در مورد ورود به بحث انتخابات نیز تاکید داشت که دل اصلاح‌طلبان برای قدرت لک نزده است و معتقدیم هر فردی که قانون اساسی را قبول داشته باشد از همه حقوق پیش بینی شده در قانون برخوردار است چرا که هیج تشکلی همه نظام نیست و نظام متعلق به همه گروه‌ها و افراد است. بنابراین باید تلاش کنیم نظام جمهوری اسلامی را انچنان که شایسته است به جهان معرفی کنیم.

دبیر کل حزب آزادی با بیان اینکه در این جلسه به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور نیز اشاره شد، گفت: آقای خاتمی اظهار داشت که بخشی از مشکلات معیشتی امروز تحت تاثیر تحریم‌های غرب بوده که می‌توان با مدیریت خردمندانه آن را به حداقل رساند بنابراین باید تلاش کرد تا کشور به سمت آرامش حرکت کند.

بر اساس این گزارش در ادامه دیدار اعضای جبهه اصلاح طلبان با آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی قرار است این اعضا ضمن دیدار با سید حسن خمینی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز