خبرگزاری کار ایران

غرویان با اشاره به واقعه عاشورا؛

توجه حاکم و ولی به مسائل امت، مهم‌ترین درس‌های عاشوراست

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۶۹

توجه حاکم و ولی به مسائل امت، از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است. امام حسین(ع) فرمودند که برای اصلاح امور مردم قیام می‌کنم و برای خودم نیست و می‌خواهم مردم در سلامتی و رفاه و آرامش مادی و معنوی به سر ببرند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه مسلمانان برای جهاد در راه اسلام باید از همه چیز خود بگذرند، گفت: باید در جامعه روشنگری کنیم و انحرافاتی که پدید آمده است را بیان کرده تا مردم هوشیار شوند و فریب نخوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خبر مدیریت حوزه های علمیه کشور؛ حجت الاسلام محسن غرویان با اشاره به درس‌هایی که عاشورا و کربلا برای ما دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که به عنوان درس از عاشورا می‌توانیم بگیریم، صبر و بردباری در راه حاکمیت دین و آموزه‌های دینی در جامعه است.

وی پیوند دیانت و سیاست را درس مهم کربلا دانست و گفت: امام حسین(ع) با ورود به مسئله حکومت، نشان داد که بین دین‌داری و سیاست ورزی رابطه‌ای وجود دارد و یک انسان مسلمان و شیعه باید نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی حساس باشد و سعی کند مسیر حاکمیت و مدیریت اجتماعی را در ارزش‌های اجتماعی قرار دهد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی بیان کرد: امام حسین(ع) برای جهاد در راه اسلام و دفاع از ارزش‌های الهی، همه دارایی خود را فدا کرد و از جان و مال خود گذشت که نشان می‌دهد که مسلمانان برای جهاد در راه اسلام باید از همه چیز خود بگذرند.

وی با بیان اینکه توجه حاکم و ولی به مسائل امت، از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است تصریح کرد: امام حسین(ع) فرمودند که برای اصلاح امور مردم قیام می‌کنم و برای خودم نیست و می‌خواهم مردم در سلامتی و رفاه و آرامش مادی و معنوی به سر ببرند.

غرویان با بیان این که برای دوری از ورود خرافات به عاشورا باید به علما رجوع کنیم ابراز داشت: علما بهتر از دیگران ابعاد مختلف دین را می‌شناسند و بسیاری از خرافات رایج در میان مردم توسط علما و مراجع انجام نمی‌شود.

وی افزود: ما باید به کتاب‌ها و آثار و فتاوای علما رجوع کنیم تا از این خرافات به دور باشیم.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به این که مسئولین باید تلاش کنند که آنچه بین علما مشهور است را در جامعه ترویج دهند، گفت: در برخورد با خرافات، باید به تدریج و مسالمت برخورد شود و با آگاهی بخشی آن‌ها را از دین خارج کرد.

وی با بیان این که باید سعی کنیم که بهره‌برداری‌ها از فرهنگ عاشورایی متناسب با شرایط زمان و مکان باشد، تصریح کرد: ما باید در جامعه روشنگری کنیم و انحرافاتی که در جامعه پدید آمده است را بیان کرده تا مردم هوشیار شوند و فریب این انحرافات را نخورند.

حجت الاسلام غرویان با بیان این که حضرت عباس به عنوان برادر برای امام(ع) نهایت ایثار را انجام داد، گفت: در حقیقت حقیقت عباس(ع) با رفتار خود در کربلا نشان داد که روابط خانوادگی آنجایی که مسئله حفاظت از دین و دین‌داری مطرح است، باید کنار گذشته شود.

وی همچنین عنوان کرد: می‌بینیم که حضرت عباس(ع) در عاشورا امام حسین(ع) را برادر صدا نمی‌کردند، بلکه آقای من و مولای من صدا می‌کردند که نشانه ولایتمداری اوست و امروز حضرت عباس(ع) برای همه جوان‌ها و برای دلاورمردان تاریخ سمبل و الگو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز