خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید مجردها از عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها محروم شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۲۱

بیشتر افرادی که دکتری می‌گیرند شرایط ازدواج را ندارند و معمولا تا پیش از فارغ التحصیلی بیکار بوده و تنها به تحصیل مشغول بوده‌اند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ممنوعیت استخدام افراد مجرد در هیات علمی دانشگاه‌ها کار درستی نیست.

«محمد حسین پناهی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد طرح ممنوعیت استخدام افراد مجرد در هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: به نظر من ضرورتی برای این کار وجود ندارد زیرا بسیاری از اعضای جدید هیات علمی‌ها مجرد هستند و پس از استخدام تشکیل زندگی می‌دهند.

وی ادامه داد: بیشتر افرادی که دکتری می‌گیرند شرایط ازدواج را ندارند و معمولا تا پیش از فارغ التحصیلی بیکار بوده و تنها به تحصیل مشغول بوده‌اند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی افزود: زمان می‌برد تا جوانان تازه فارغ التحصیل شده کار مناسبی پیدا کرده و شرایط ازدواج را به دست آورند، بنابراین درست نیست که افراد مجرد از عضویت در هیات علمی محروم شوند.

پناهی افزود: همچنین زنان بخشی از اعضای هیات علمی‌ دانشگاه‌ها هستند که ازدواجشان همیشه به اختیار خودشان نیست و نمی‌توانند برای آن از کسی خواستگاری کنند.

این استاد جامعه‌شناسی تصریح کرد: معمولا افراد در سن ۳۰ سالگی و یا کمتر از آن دکتری می‌گیرند و اگر بعد از فارغ التحصیلی از جهات مختلف همچون مسائل اقتصادی و خانوادگی آمادگی ازدواج نداشته باشند، نمی‌شود برای آنها محدودیت قائل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز