خبرگزاری کار ایران

احمد سالک در مراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان:

درس عاشورای درس مذاکره نیست، مکتب ایستادگی در برابر ظالمان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۴۴

درس عاشورای حسین(ع) درس مذاکره نیست، بلکه مکتب ایستادگی در برابر ظالمان عالم است. درس عاشورای حسین(ع) انجام تکلیف برای حفظ دین، نفی انواع بدعت‌ها و انحراف‌هایی است که توسط حکومت بنی امیه به جامعه اسلامی شیعه القاء شده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار و دشمنان اسلام دنیا را به عکس‌العمل وا داشته است و امروز قدرت در جهان در اختیار قطب اسلام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، درمراسم بزرگداشت روز ۱۳ آبان و همچنین تشییع و خاک‌سپاری شهید سید ابوالقاسم معین‌الدینی و شهید سید حسن عباسی تودشکی با اشاره به اینکه مکتب عاشورایی امام حسین(ع) به ما درس امر به معروف و نهی از منکر می دهد، اظهار داشت: درس عاشورای حسین درس مذاکره نیست بلکه عاشورا درس بزرگ ایستادگی در برابر ظالمان عالم را در خود نهفته دارد.

وی با بیان اینکه کربلای امام حسین(ع) مکتب امر به معروف و نهی از منکر است و به ما این درس بصیرت را می‌دهد که فریب ظواهر را نخورید ادامه داد: کربلای حسین مدرسه امر به معروف و نهی از منکر است، درس عاشورای حسین مذاکره نیست، بلکه عزت و ایستادگی در برابر ظالمان و انجام تکلیف دینی برای حفظ دین و نفی انواع بدعت‌ها و انحراف‌ها است که توسط حکومت بنی امیه در جامعه اسلامی القاء شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان سه حادثه مهم رخ داده است که باید به این موارد توجه شود ادامه داد: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان و شهادت ۵۶ دانش‌آموز دردانشگاه تهران سه واقعه مهم این روز هستند که در واقع وجه مشترک عاشورای حسینی و ۱۳ آبان دشمن شناسی، دشمن ستیزی، زمان شناسی و ادای تکلیف است.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی در ابتدا در اصفهان کشف شد، اظهار کرد: در آن زمان سایر عناصر آمریکایی به دستور شهید آیت‌الله بهشتی به زندان رفتند و سپس تسخیر لانه جاسوسی در ایران صورت گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیم استکبار یک کلمه است و استکبار همیشه به دنبال ضربه زدن به اسلام است، اضافه کرد: سلطه جهانی با اصل دین کار دارد و همواره در راستای محو اسلام تلاش می‌کند اما باید دانست که ملت ایران همیشه پای دفاع از دین ایستاده‌اند و انقلاب اسلامی ما در دفاع از قرآن و عترت است، استکبار به هر میزانی که تلاش کند، نمی‌تواند به اسلام ضربه بزند.

حجت الاسلام سالک کاشانی؛ با اشاره به اینکه اسلام مرز نمی‌شناسد و فرهنگ و عمل قرآن و عترت در تمام دنیا پراکنده است، گفت: مقاومت، استقامت، وحدت، ارتقای فهم سیاسی توأم با بصیرت و موارد دیگر از پیام‌های حوادث۱۳ آبان ماه تلقی می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار و دشمنان اسلام دنیا را به عکس‌العمل وا داشته است و امروز قدرت در جهان در اختیار قطب اسلام قرار دارد، اظهار کرد: کشور‌های غربی همیشه با استفاده از ابزار‌های مختلف مانند تحریم‌های یک‌جانبه اقتصادی، تحریم‌های سیاسی و تهدید نظامی به دنبال ضربه زدن به اسلام بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اما استکبار و کشور‌های غربی می‌دانند که قدرت در اختیار اسلام است، ادامه داد: عاشورا درس تذهیب و خود‌سازی است و تمام جوانان باید خود‌سازی کنند و ما باید بدانیم مال، اموال و دارایی‌های ما عاریه از سوی خداوند است.

سالک کاشانی؛ جوانان را سازندگان آینده کشور دانست و تصریح کرد: جوانان باید با فراگیری علم و دانش در راستای توسعه کشور تلاش کنند و فراگیری علم و دانش آنها برای گرفتن مدرک نباشد.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه کنند، اضافه کرد: دنیا با وقوع یک حادثه در ایران موج‌سواری می‌کند و شعار علیه امر به معروف و نهی از منکر می‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس؛ با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکر است، تاکید کرد: پس از ۳۵ سال که مجلس درصدد تصویب قانون برای امر به معروف و نهی از منکر است، علیه این موضوع شعار می‌دهند تا این کار در مجلس قطع شود.

وی تاکید کرد: مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار و دشمنان اسلام دنیا را به عکس‌العمل وا داشته است و امروز قدرت در جهان در اختیار قطب اسلام قرار دارد.

گفتنی است، پیش از ظهر امروز مردم شهید پرور و همیشه در صحنه اصفهان در میدان فیض گرد آمدند و در آستانه تاسوعای حسینی پیکر پاک دو شهید دفاع مقدس را که پس از ۲۸ سال به وطن بازگشته است، تشییع کردند. هویت این دو شهید به نام های شهید سید ابوالقاسم معین‌الدینی و شهید حسن عباسی تودشکی پس از انجام آزمایش DNA مشخص گردید.

حائز اهمیت است که مراسم راهپیمایی ۱۲ هزار دانش‌آموز پسر به مناسبت روز ۱۳ آبان ماه در اصفهان نیزصورت گرفت. مراسم راهپیمایی دانش‌آموزان پسر در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد و این مراسم با تشییع پیکر پاک دو شهید همزمان شده بود. همچنین در حاشیه مراسم تشییع این دو شهید از خانواده‌های شهداء داود احمدی کافشانی، عبدالله رحمتی، منصور موحد‌نیا، ابوالقاسم زهرایی، غلامحسین احمدی، عباسعلی ذاکر حسین‌آبادی، سعید خدادادی، سعید مدنیان، رضا قلعه‌شاهی، عبدالکریم حسین‌زاده، احمد‌رضا رشت‌نژاد، محمد حیدری و شهید کمال ضیایی تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز