خبرگزاری کار ایران

ورود بیش از صد کارگر پتروشیمی ایلام به کارخانه ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۲۳

«بیش از ۱۰۰ کارگر اخراجی پتروشیمی ایلام با وجود حقوق معوقه و حکم اداره کار مبنی بر بازگشت به کار اجازه ندارند به این واحد تولیدی وارد شوند.»

بیش از ۱۰۰ کارگر اخراجی پتروشیمی ایلام با وجود حقوق معوقه و حکم اداره کار مبنی بر بازگشت به کار، اجازه ندارند به این واحد تولیدی وارد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۱۸ روز ازمذاکراتنمایندگان کارگران اخراجی پتروشیمی ایلام با مدیران میانی این مجموعه و مقامات محلی و ارائهپیشنهادهای کتبی کارگران(در قالب نامه به کارفرما) برای فراهم شدن مقدمات بازگشت به کارشان می‌گذرد اما کارفرما تاکنون به این پیشنهادها پاسخ نداده است.

کارگران اخراجی در این نامه با اشاره به رای مراجع حل اختلاف مبنی بر بازگشت به کار و الزام کارفرما به انعقاد قرارداد مستقیم با آنان اعلام آمادگی کرده بودند که در صورت تضمین امنیت شغلی با پیمانکار قرارداد امضاء کنند.

کارگران تاکید کرده بودند پرداخت مزد، مزایا و حق بیمه ایام کار و بلاتکلیفی‌شان از تاریخ ۱ تیر ماه امسال تا زمان شروع به کار مجدد از شروط آنان برای امضای قرارداد پیمانی با کارفرماست.

بر اساس این گزارش، مدیران پتروشیمی ایلام نامه بخشدار چوار(منطقه‌ای که این واحد صنعتی در آنجا قرار دارد) در رابطه با بازگشت به کار کارگران را هم بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

یکی از کارگران در همین رابطه به ایلنا گفته «کارفرما نه معوقات ایام کار کارگران در تیر و ۷ روز ابتدایی مرداد امسال را پرداخت می‌کند، نه اجازه ورود کارگران به کارخانه را می‌دهد».

گفتنی است کارفرمای این کارخانه یکبار در تاریخ ۱۶ تیر و یکبار دیگر در تاریخ ۷ مرداد مصادف با عید فطر به ترتیب ۴۰ و ۶۴ کارگر پتروشیمی ایلام را اخراج کرده و با شکایت به دیوان عدالت اداری توانسته است از اجرای حکم اداره کار مبنی بر بازگشت به کار این کارگران به طور موقت جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز